Kapper

Hallo,

Nog een weekje en dan heb ik mijn eisprong dus na lang wachten wordt het eindelijk weer eens spannend voor ons.
Onze eerste ronde zit eraan te komen.

Nou heb ik een vraag. Zaterdag ga ik weer naar de kapper om mijn haar te verven. Dit doe ik om de 5 weken en nu vertelde een vriendin van me dat dit schadelijk kan zijn als je zwanger wilt worden.
Ik had hier nog nooit bij stil gestaan en weet nu niet wat ik moet doen.
Weten jullie of het werkelijk zo schadelijk is? Kan ik het beter niet laten verven?

Help.

Groetjes Ris.

Hoi Ris,

Toevallig ben ik hier achteraan gegaan omdat ik wilde weten of ik mijn haar nu wel mag verven. Tot en met de 2e week van je zwangerschap is het geen probleem (dat geldt ook voor roken en drinken) omdat het "kindje" dan in een luchtbel zit en is afgeschermd van de moeder. Na 2 weken zwangerschap kan het wel schadelijk zijn en raden ze het af.

Daar ben ik niet zo blij mee want ik heb de "geweldige" genen van beide ouders ge-orven dat ik al heel vroeg grijs word.. Maar goed, dan loop ik maar 9 maanden voor gek!

Maar goed, je mag dus gewoon je haar laten verven!

X F

Hoi Ris,

Even nog een aanvulling. Je schijnt wel een kleurshampoo te mogen gebruiken gedurende de hele zwangerschap (alleen dekken die niet echt lang de grijze haren hahaha).

X F

Meiden, ik vraag me af wat in het haarverfspul het is dat slecht is voor je zwangerschap. Er is nl ook haarverf (volgens mij bij de tuinen) dat zonder schadelijke stoffen is gemaakt. Misschien ff navragen daar want ik weet dat mijn zus het ook gebruikt heeft tijdens haar zwangerschap. Verder weet ik er zelf niet zo veel vanaf.

X Po

Hoi Ris,

Volgens mijn kapper kun je gewoon je haar laten verven hoor! Tegenwoordig zijn de verven niet meer zo 'giftig'.
Zelf ben ik 35 weken zwanger en laat mijn haar gewoon verven en heb dit eerst met mijn kapper overlegt!

Groetjes Nienepien

Zeg lieve schatten,elke vijf weken je haar verven is superslecht vvor je haar. Heeft iemand daar al eens over nagedacht?
Mijn zusje doet dat ook elke zes weken,en haar haar wordt er niet gezonder op hoor. Het wordt veel sneller grijs.

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden nu ben ik hier niet meer zo onzeker over.

Ik ga zaterdag nog even lekker na de kapper en dan moet ze het maar zo aanpassen dat ik de eerste tijd niet meer hoef.

Ik zal het haar ook nog even vragen hoe zij erover denkt.

Groetjes Ris

Ik wist dit dus helemaal niet he en heb gewoon bij 6 weken zwangerschap mijn haar laten verfen. Wel met Organics (zo heet het)wat volgens mij niet zo schadelijk is.
Ik ga volgende week weer maar tegenwoordig laat ik alleen wat highlights en low lights zetten en gebruik mijn eigen kleur als ondergrond. Bevalt prima want je ziet de uitgroei daardoor veel minder. Als ik straks zwanger raak kan het ik dus uit laten groeien zonder al te veel voor gek te lopen.
Ik ga er nu wel rekening mee houden hoor.

lfs inge

Terug
Bovenaan