kapper

Hoi,

Ik ben benieuwd wanneer jullie met je kindje voor het eerst naar de kapper zijn geweest.
Mijn zoontje is 11 maanden en heeft al behoorlijk wat haar. Eigenlijk moet hij een keer naar de kapper, maar ik vind hem nog zo klein om hem te laten knippen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Sanne

Hallo,

Ik ben moeder van een  zoontje dat al 5x naar de kapper is geweest omdat zijn haar heel erg snel groeid
De eerste keer dat ik met hem naar de kapper ben geweest was toen hij nog maar net 6 maanden was.
De tweede keer was vlak voor zijn eerste verjaardag met 11 maanden.
De derde keer was vlak voor de kerstdagen.
De vierde keer was toen hij 18 maanden was en de laatste keer is vorige week geweest en nu is hij 23 maanden.
Volgende maand wordt hij dus 2 jaar. en nu al 5x naar de kapper geweest.
Nou is het natuurlijk wel makkelijk bij onze kapper dat het kind gewoon op schoot kan als ze nog zo klein zijn.
En als ze dan groter zijn dan kunnen in een autostoel of tracker.
En mijn zoontje vond het trouwens ook helemaal geen probleem om naar de kapper te gaan hij heeft het veel te druk met de grote spiegel of andere dingen.

Groetjes mammajesse (04-10-04)

hoi
Mijn oudste (nu 3,5) ging met 1,5 jaar voor het eerst naar de kapper. Ze heeft dik haar en we hadden het zelf proberen te knippen, maar dat was niet echt een succes. Ze gaat nu ongeveer 1x per 3 -4  maanden, tussendoor knippen we af en toe haar pony wat bij.

De jongste wordt in oktober 2, maar is nog niet bij de kapper geweest. Ze heeft nog niet veel haar, het is heel dun, en ze is een meisje dus we kunnen het lekker laten groeien.   Ik heb nu 2x de pony (nou ja pony, plukjes aan de voorkant) geknipt, en 1x de achterkant omdat dat wat pluizig werd. Ze heeft krullen (de oudste niet) en daardoor valt het wat minder op als je misknipt.

Zo zie je, het ligt aan het kind en het haar.
groetjes Melanie

Precies weet ik het niet meer, maar dat zal kort na haar eerste verjaardag zijn geweest. En nu gaat ze elke 7 weken gelijk met mij mee en wordt ze geknipt.
Onze dochter is nu 21 maand oud.
Ik zit er nu wel over te denken haar haar te laten groeien. Ik vond haar altijd nog te klein voor lang haar, maar ga het nu toch proberen. Ben alleen bang dat ze haar krullen dan ook kwijt is. Maar afknippen kan dan altijd nog.
En wat al eerder is gezegd, het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid haar, maar als ik je verhaal goed onthouden heb, heeft de kleine al een bos haar. Dus gewoon gaan, als de kapper het nog niet ziet zitten, neem ik aan dat het wel gezegd wordt.

Hoi Sanne,

Ik ben met mijn zoontje naar de kapper geweest toen hij 10 maanden was, nu wordt hij volgende week een jaar en moet hij eigenlijk weer. Ik dacht eerst ook dat hij wel heel klein was, maar z'n haar werd echt lang aan de bovenkant en bij z'n oren. Bij een meisje is een en ander nog wel te verbloemen met een elastiekje, maar bij een jongetje gaat dat natuurlijk niet en ik durfde het niet aan om er zelf de schaar in te zetten! De kapper stond trouwens helemaal niet raar te kijken en hij had een heerlijk stoer koppie daarna!

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en hij is al 5x geknipt. De eerste keer was met een maand of 5.
De kapper komt bij ons thuis. Zijn haar groeit zo snel ( net als dat van zijn vader) en om de 4 weken wordt hij geknipt. Het ziet er echt niet meer uit na 4 weken en ik kan er ook niet veel meer mee doen. Ik doe het altijd omhoog met gel maar als het te lang is is dat geen gezicht. Hij vindt het helemaal niet erg om geknipt te worden. De eerste 2 keer vond hij het een beetje vreemd maar nu begint ie te lachen als ze aan de zijkant wat plukjes weghaalt met de tondeuse.

Succes ermee.

Gr. Kim ( Kai 17/10/05)

Onze middelste had met 3 maanden al zoveel haar dat iedereen op straat zei; "oh wat leuk, je kunt nu al staartjes maken'. Hij was alleen een jongen. Dus met 3 maanden zijn de eerste lokken er al af gegaan. Heb toen natuurlijk nog geen model laten knippen, dat staat niet bij een baby van 3 maanden. Gewoon netjes de haren uit zijn ogen en uit zijn neklaten knippen.
hij was wel de jongste uit de kapperszaak.

hi, onze jongen had na een maand bovenop geen haar (meer) en onderaan een randje. ik heb de tondeuse gepakt, brrrrrr   lekker fris alles kaal.
nu is hij 4 maanden en ik houd het langs de achterkant en bij de oren kort en bovenop iets langer dan heel kort. lekker fris.

Miep36

Terug
Bovenaan