kapper

Hoi,

Ik heb een zoontje van ruim 2 jaar en hij vindt het verschrikkelijk om zijn haren te laten knippen bij de kapper. Het is op dit moment zo dat mijn man en ik gezamenlijk met hem naar de kapper moeten. Mijn man houdt zijn handen en benen vast, ik zijn hoofd en de kapster doet verwoedde pogingen om er enigszins een model in te knippen.
Het is iedere ochtend ook al een strijd om zijn haren gekamd te krijgen. Het gebruik van wat water of gel is echt uit den boze.

Wie herkent dit fenomeen?

Groetjes,

Hellen
 
hoi hellen,

ik ken dit maar al te goed!!
ik ben namelijk kapster geweest...
en heb regelmatig meegemaakt dat ouders met hun kinderen staan te vechten om ze in de stoel te krijgen!!
ik   zelf heb wel eens bij 2 kinderen in hun oortjes geknipt
vreselijk was dat, de rest van de dag sta je dan te trillen op je benen....
en voor de ouders is het ook vreselijk zo te moeten knokken met je kinderen, je voelt je dan als moeder of vader zo bekeken.
ik heb nu zelf ook een zoon van 2 jaar, en die vind het NOG niet erg om geknipt te worden.........
maar misschien moet je een thuis kapster nemen, dan kan je zoon lekker in zijn eigen omgeving zijn!!
en tv kijken terwijl de kapster hem knipt...???
of hem belonen met iets lekkers of leuks als hij stil of redelijk stil heeft gezeten...?
het zijn maar ideen, weet niet of je er iets aan hebt?
inieder geval heeeeel veeeel succes bij een volgend bezoek bij de kapper!!!

groetjes een ex kapster  
 
Hoi Hellen,

Mijn zoontje van 2 gaat mee om te kijken als mijn man of ik geknipt worden, hij hoeft dan zelf niet maar ziet wel wat er gebeurt. En we spelen het thuis na met een plastic schaartje en een handdoek als kappersmantel! (Alleen hoop ik niet dat-ie het ook ooit nog met een echte schaar gaat proberen, haha).
Dus misschien dat dit een ideetje is.

Groetjes,
Line
 
Hallo,
Oh wat herken ik je probleem.
De 1e keer dat mijn zoontje ging,toen 14 mnd,bleef hij heer voorbeeldig zitten. Maar de volgende keren.....PANIEK!!!
Nu doen we het tegenwoordig zo dat hij bij mij op schoot gaat. Sinds we dat doen is het geen enkel probleem meer.

Succes ermee.
Mirella
 
Hoi,

Mijn zoontje (bijna 3) ging een aantal weken geleden voor het eerst niet huilen bij de kapper. Voorheen zat zijn gezichtje helemaal onder de tranen, snot en kleine haartjes. De cape wilde   hij ook niet om dus het kriebelde ook nog eens vreselijk. En nu is hij helemaal trots en vertelt het aan iedereen.
Maar nu is mijn zoon van 17 maanden zo aan het huilen. De 1e knipbeurt was geen probleem maar de 2e keer dus drama. Bij mij op schoot en ik probeer hem maar wat af te leiden. Het helpt nog niet zo.
Ben benieuwd naar de volgende keer.

Groeten Natasja
 
Terug
Bovenaan