kapper

A

Anoniem

Guest
Zijn er al moeders met hun dochtertje naar de kapper geweest? Ik twijfel er steeds over... Ben erg bang dat ze er teveel van af knippen. Ik wil echt alleen maar de puntjes. Maar ik heb het er al eens met mijn kapster over gehad en die zegt dat het heel goed voor het haar is als er bij baby's het baby"kroes" haar afgeknipt wordt. Maar dat zijn ook wel weer hele mooi krullen. Helaas is het ongelijk en pluist het wat.
Wie twijfelde ook en viel het achteraf tegen of mee? En zaten jullie kindjes stil? Nam je speelgoed mee?

Groetjes Babybelle

Hoi Babybelle,

Ik twijfel ook heel erg. Marissa haar pony wordt een beetje te lang en hangt in haar ogen. Maar het ziet er ook wel heel lief uit. En nu kammen we hem naar de zijkant. Wij willen Marissa haar haar lang hebben, en om nou alleen voor haar pony naar de kapper te gaan vind ik wel een hoop gedoe. En papa wil de pony laten groeien zodat hij straks achter haar oren kan, Voorlopig denk ik dus niet dat we hier naar de kapper gaan

groetjes Linda

mijn dochter is inmiddels 3,5 en ging met 9 maanden voor het eerst naar de kapper, omdat we graag een boblijn wilden laten groeien. Sinds die tijd gaat ze ongeveer elke 3 maanden naar de kapper. Het ging steeds goed en de kapperszaak op zich was al speelgoed genoeg. Ze bleef goed zitten en vond het een groot avontuur!
Mijn zoontje (19 maanden) vindt het haren knippen een grote ramp en roept steeds maar weer KLAAR! Zelfs als ze nog geen knip heeft gedaan!

Succes!

Hoi!

Tara wordt bijna 18 maanden en ik heb in totaal 2 keer haar haren zelf geknipt. De eerste keer was ze ca. 7 maanden oud en de tweede keer was ca. 1,5 maand geleden. Beide keren knipte ik de puntjes bij toen ze sliep, want als ze wakker is, blijft ze echt niet stil zitten!
Ik wil heel graag lang haar bij haar hebben, maar de haren voren prikten telkens in haar ogen en opzij kammen (zoals Linda bij Marissa doet), om het daarna met een speldje vast te maken, lukte niet, omdat Tara dat de speldjes of elastiekjes er weer uit trok. Dus nu toch maar voor een (tijdelijke?) pony gekozen (die trouwens niet helemaal recht is, haha).
Succes Babybelle!

Groetjes,
Shivana

Hoi!
Ik ben vorige week woensdag voor het eerst met Isabel (ruim 13 maanden) naar de kapper geweest. Zag er ook een beetje tegenop, maar het super gegaan! We willen hett graag in een boblijn laten groeien en  de kapster  heeft het nu heel netjes aan de achterkant in 1 lijn geknipt. Het haar aan de voorkant wil ik niet in pony laten knippen (staat haar niet zo leuk) dus dat hangt soms nog voor haar ogen, maar met een beetje geduld is dat zo op 1 lengte gegroeid.
Ik ben bij de kapper op het kinderdagverblijf geweest, echt een uitvinding! Het was dus een vertrouwde omgeving voor Isabel met allemaal bekende gezichten. Ze kreeg een koekje tijdens het knippen en ze heeft prima stil gezeten!
Groetjes,
Leonie

Hoi

Het ligt eraan hoe lang het haar is.
Bij Anne-Sophie is het nog niet lang maar het wil ook gewoon niet groeien.
Nu zeggen ze dat het beter gaat groeien als je het laat knippen en dat het babyhaar er dan af is. Zoals een voorganger al zei.
Maar als ik bij anne0Sophie het babyhaar laat knippen is ze bijna kaal en dat wil ik niet.
Ik zit er dus ook erg over te twijfelen.
Mijn moeder heeft bij mij als baby ook bijna kaal laten knippen (had ook weinig haar wat niet wilde groeien)
En nu heb ik een hele bos dik haar.
dus waar doe je goed aan....
maar een kaal meisje van 1,5 vind ik echt zielig

Groetjes en succes met het beslissen wat je gaat doen

Marianne

Hoi,
Lieve is net vanmiddag voor de derde keer naar de kinderkapper geweest..
Ze vind het niet leuk, wil geen knipmanteltje om, en huilt ook af en toe..Zit echter nog wel aardig stil..
Ze heeft alleen twee vreselijke irritante kruinen..dus zelf knippen is geen optie.
We laten ook haar pony meteen bijgroeien, en ze draagt hem ook naar opzij met een clipje.
Dat gaat aardig goed.
Nu word het een echt kapseltje, netjes recht van achteren...een soort bopje..haha
Ga denk ik niet echt voor lang haar...beetje middenlang..
Gr Rina

Terug
Bovenaan