kapper

ben eigenlijk benieuwd hoe jullie kindjes het vinden om naar de kapper te gaan.
robin vond het verschrikkelijk, ben bij de kinderkapper geweest, zandkasteel erop gezet, proberen omkopen met rozijntjes  maar hij brak de tent af....

nu komt bij mijn moeder een thuis kapper, nou ideaal hoor niet meer huilen soms een beetje jammeren, maar gelukkig stukken beter, ook voor mijn moeder hart, vond het erg zielig ook al weet je dat het ze geen pijn doet!

gr danielle

hoi hoi,

nou je weet eigenlijk hoe we het doen hahaha.
maar hier dus de kinderkapper. en ook linsey brak de keet daar af. tot de laatste keer.
ze mocht in de raceauto zitten. dat vond ze dus geweldig. dvd kijken en klaar.

gr. danielle

Hier dus nog nooit bij de kapper geweest. Ze wordt bijna twee maar nog niet veel haar. Ik heb er toevallig pas zelf een heel klein stukje afgehaald omdat er wat sprietjes voor haar ogen hingen.  Ben benieuwd wanneer het gaat groeien, dan kan ze een staart in en wordt ze misschien niet meer voor een ventje aangezien.

Ook Jari vind de kapper verschrikkelijk. Hij brult de hele kapsalon bij elkaar en de laatste keer moest hij in de houdgreep. Ik stel het zo lang mogelijk uit maar zo af en toe moet hij toch echt heen. Hij vind het echt niet leuk en roept ook meerdere keren au!! en kijkt de kapper dan boos aan terwijl het natuurlijk helemaal geen pijn doet. Hij is 3 weken geleden geweest dus het kan nog even en dan zien we de volgende keer wel weer hoe het gaat.

Ik knip Iris d'r haar zelf... maar misschien is dat makkelijker bij een meisje? De eerste keer vond ze het maar eng maar nu niet meer. Zit ze netjes stil en zegt "knip, knip".
Het handige van zelf doen vind ik dat het gewoon even tussendoor kan zonder veel poespas en wanneer je kindje fit en goedgehumeurd is. Bij de kapper moet je toch weer een afspraak maken... en dat is natuurlijk niet altijd op een tijd die je kindje het beste uitkomt.

Naomi's haar is 1  keer geknipt, maar dat was bij mijn ouders thuis, door een tante van me die kapster is.
Naomi zat bij mij op schoot en het ging prima (we hadden allebei een cape om). Ze zat zelfs keurig stil...
Misschien dat het helpt door het kind op schoot te houden, je hoort ook wel dat als ze voor het eerst naar de tandarts gaan ze ook bij papa of mama op schoot in de stoel mogen. Dan is het toch minder eng.

Wilmi

Eigenlijk is het bij Erikjan niet zo'n probleem. Hij gaat nu een jaar naar de kapper, elke 2 maanden want zijn   stekeltjes groeien hard! De eerste keren zat hij bij mij op schoot, maar nu zit hij alleen op de stoel, schort om en ik op een krukje stijf naast hem. Trekker in de hand en het werkt gelukkig prima. Maar ik moet zeggen dat ik ook iedere dag zijn haar doe, en dan moet hij ook heel even stil zitten, dus misschien is het een stukje gewenning?

Janine

Terug
Bovenaan