kapster en verven???

hoi meiden, ik heb een vraagje.
ik ben kapster en mijn vk zegt dat ik moet oppassen met verven(liever niet)
maar mijn baas staat dat het nergens in de cao staat geschreven en dat ik daarom gewoon al het verf werk moet verrichten.
maar we hebben niet een een ventilatie systeem in de salon. wat moet ik nu?
jullie enig idee?

alvast bedankt
groetjes shirley 28 wk

hoi hoi!

Hier ook een kapster! Toen ik zwanger was van mijn dochtertje zei ik ook dat ik liever niet meer wilde verven en permanenten i.v.m de dampen die je dan inademt. Ook ik kreeg weinig begrip van mijn basin en collega ´s. Toen ik vervolgens een keer moest permanenten, werd ik zooo misselijk (gefaked hoor!) dat ik een half uur op de wc heb gezeten om (zogenaamd) te spugen. Het was gelijk afgelopen en iedereen hield er rekening mee. Alleen als het echt knetter druk was zette ik weleens een kleurtje op. Voor de rest knipte ik grotendeels alleen maar.
Tis eigenlijk best erg dat je het op zo ´n manier moet spelen, maar af en toe is het niet anders.
Ik voelde me er totaal niet prettig bij om het te doen en ik vond de gezondheid van mijn kindje het allerbelangrijkst!
Ze kunnen hoog en laag springen, maar ze kunnen jouw niet dingen verplichten te doen, die eventueel de gezondheid van je kindje kan schaden.
Ik weet niet of je lid bent van de bond, maar anders zou ik dit verhaal en dat van je verloskundige even aan hun voorleggen.
Anders zou je aan je verloskundige een verklaring op papier kunnen vragen.

Heel veel succes ermee! Laat je wel even weten hoe het is afgelopen??

Liefs, Nicole

hallo kapsters.
Even een vraagje voor mezelf
Ik ben nu net zwanger maar ik heb ook altijd elke 7 weken een kleurtje
Mag ik nu mijn haar wel laten verven als ik zwanger ben of ik dat net zo schadelijk
Of maakt dat niet uit omdat het maar 1 keer in de 7 weken is.
Anders moet ik mijn kapster inlichten maar het is een vriendin van ons en we willen toch die 12 weken wachten met het nieuws.

groetjes hunnybun

Voor zover ik weet kun je gewoon je haar laten verven.Dat kan volgens mij helemaal geen kwaad.Kapsters staan er de hele dag met hun neus bovenop.Dat is toch anders.Ik heb zelf een  kapsalon maar het is een eenmanszaak  dus voor mij zit er echt niks anders op.Ik heb geen keus.Ik zou wel proberen voor mezelf om het een beetje te spreiden over de dag en ik heb wel een airco dus dat scheelt wel iets.

heyhey.
hier nog een kapster.
ik werk niet in een salon, maar heb klantjes thuis.
verven leek me niet echt verstandig, dus heb ik dat gezegd tegen mn verf klanten.
gelukkig hadden ze daar wel respect voor.
en blondeer ging ik al helemaal uit de weg, ik gebruikte poeder ipv creme.
na mn bevalling zijn ze de eerste hoor, zei ik. tot die tijd moesten ze maar even naar een kapsalon.

over je eigen haar verven:

je mag gewoon je eigen haar laten verven, zou het alleen zo min mogenlijk doen. (misschien ipv 7 weken, 9 weken of zelf 10?)
blonderen daarin tegen wordt sterk afgeraden.
toch zou ik erg uitkijken, in je zwangerschap kan je haar "raar"gaan doen. het kan dus zijn dat de kleur anders uitpakt.
(heb zelf ook 2 keer mn haar geverfd in mn zwangerschap en bijde keren is dit goed gegaan. maar moest het er toch even bij zeggen.)

nou succes ermee!!

liefs, do
39 wkn+4 dgn

Hoi Meiden

Ik ben ook kapper (aan huis) en heb dus ook geen goede ventilatie. ik probeer om niet meer dan 1 verf of permanentklantje te doen per dag om zo zoveel mogelijk uit de chemicalien te blijven.

Wat in de salon betreft, het is volgens de arbowet per vorig jaar verplicht om super goede afzuiging te hebben. Als dit bij jullie niet zo is overtreed je baas sinds juli officieel deze wet. Misschien kun je daar wat mee.
Kijk anders eens op de site van de arbodienst.

Groetjes Natalie

Ik weet dat ik het ergens heb gelezen, weet alleen niet meer waar, omdat het voor mij niet van toepassing is, maar volgens mij in een foldertje van het uwv over zwangerschap en rechten.

Zodra je je baas op de hoogte hebt gesteld van het feit dat je zwanger bent MOET die maatregelen treffen om ervoor te zorgen dat je niet met giftige stoffen of dampen in aanraking komt. Nu moet ik zeggen dat haarverf niet echt een heel lekker geurtje is, en volgens mij al helemaal niet als je zwanger bent. Het is gewoon chemische zooi die je in ademt.

Ik zou het even op internet opzoeken als ik jullie was. Het kwam uit een foldertje van een overheids instantie.

Groetjes Sharon.

Beetje jammer dat je baas hier weinig begrip voor heeft zeg.
Kan me heel goed voorstellen dat je niet meer wilt verven en permanenten.
Trouwens ook raar dat hierover niks in het cao staat, het blijven toch schadelijke stoffen.

Ik zou gewoon op mijn strepen gaan staan en het niet doen.

Succes.

Terug
Bovenaan