karnemelk en tandjes

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over mijn dochtertje van 7 maanden.
Ze heeft sinds een paar weken wat last van haar doorkomende tandjes. Maar ik ben al weken druk aan het smeren met zalf, om luieruitslag te voorkomen. Men zegt toch dat "scherpe" poep dit kan veroorzaken. Nou heeft ze sinds afgelopen dinsdag veel dunne poepluiers, zo'n 6 of 7 op een dag, en ineens, mega rode billen!
Ik dacht dat dit dan nu eindelijk de reactie was op de tandjes. Maar ik hoorde vanochtend dat afgelopen maandag, mijn schoonmoeder haar een slokje karnemelk had laten proeven (!?) Wat ze niet lustte uiteraard....
Maar beetje frappant, maandag zoiets onmogelijks als karnemelk en vanaf dinsdag diarree en luieruitslag.....

Wie weet of dit zeker van de tandjes komt?

ps: mijn dochtertje eet en drinkt verder wel goed, ze is er niet (zo) ziek van

Bedankt!
Mama van Bobo

hoezo niet lusten, onze kleine meid heeft geen onderscheid tussen melk en karnemelk. De link tussen karnemelk en rode billetjes heb ik nooit kunnen leggen. Maar ik wil niet zeggen dat het niet zou kunnen.

Ik denk niet dat je zo'n heftige reactie kan krijgen van 1 slokje, dat ze waarschijnlijk nieteens doorgeslikt heeft. Eet ze ook geen yoghurt? Mijn dochtertje is 6,5 maand en eet al sinds een paar weken na elke groentemaaltijd een bakje yoghurt, ook drinkt ze regelmatig wat karnemelk wat ze heelijk vindt. Als jouw kindje zo heftig reageert op karnemelk, zal ze ook wel allergisch zijn voor gewone melk en yoghurt. Ik denk zelf dat het door de tandjes komt en de vele poepluiers, sommige kinderen reageren daar nogal heftig op en krijgen zelfs wat koorts.
Ik hoop dat het allemaal goed komt, succes!!

Gr Daphne

Terug
Bovenaan