kat en baby

Hallo lieve mede mama's (en papa's),

Ik heb een dochtertje van vijf dagen oud en ik vroeg mij af hoe jullie dat doen met huisdieren. Mijn kat was altijd mijn alles maar nu zie ik hem als bedreiging. Hij zou haar nooit bewust pijn doen (krabben/bijten) maar ik ben zo bang dat hij bovenop haar gaat liggen. Hij wil steeds in haar wiegje kruipen en toen ik haar vanmiddag twee minuten alleen liet lag hij op haar beentjes in de bak van de kinderwagen. Wat nu als het niet haar beentje zijn maar haar hoofdje. Ik ben als de dood...

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik heb inmiddels een klamboetje over de wagenbak gehangen en de deur van de slaapkamer blijft dicht als ze boven ligt. Hebben jullie nog tips?

Hoi Keetie,

Mijn zoon is momenteel ruim 6 maanden. Ik heb alleen katten die nog steeds met een hele grote boog om hem heen lopen.( heb een poes en een kater )

In het begin vonden ze ook de box en zijn bed interessant. Ik heb opgeblazen ballonnen in de box gehad toen ik nog in verwachting was. Verder de slaapkamerdeur dicht als de kleine er lag te slapen.

Inmiddels zijn we verhuisd van een appartement naar een huis en nog steeds vinden ze de kleine maar niks. Ze komen er wel bij als ik met hem op de grond speel en ik kan de poezen samen aaien, maar ze blijven altijd op hepaste afstand. Mijn zoon is namelijk in zijn bewegingen erg onvoorspelbaar.

De enige tip die ik je kan geven is om je kat niet af te stoten maar deze aandacht te geven als je baby in bed ligt. En ten alle tijden erbij blijven als ook je huisdier in dezelfde ruimte als je baby verblijft. Dat doe je met een hond namelijk ook lijkt mij.

En verder misschien je kat extra belonen als ze bij jou komt liggen?

Succes!

Beetje late reactie, maar misschien voor ouders die nu met dit probleem zitten. Er is een Cat out of the Box rekje dat je op de box kan leggen. Een soort wildrooster voor de kat zeg maar. Te bestellen op www.CatOutOfTheBox.com

Tijdens de zwangerschap heb ik onze poes laten schrikken toen ze in de box wou klimmen.
Toen onze zoon eenmaal geboren was, was ze een beetje bang. Dus ze heeft ook nooit gedreigd om in het ledikantje, wandelwagen etc. te springen.
Nu (4maanden later) houdt ze zich op veilige afstand. En als zoonlief op bed ligt, kruipt poesje lekker tegen vrouwtje en is alles weer goed.

Terug
Bovenaan