Kat plast binnen

Ik ben ondertussen 4.5 week zwanger. Vandaag betrapte ik mijn kater erop dat hij binnen deed plassen. En dat nog wel recht voor de kattenbak! Zijn er meerdere waarbij de katten dit gingen doen tijdens de zwangerschap? Wat kan ik eraan doen?

Dat heb ik nog niet eerder gehoord, wel na de geboorte. Is er verder niks anders veranderd in huis? Katten zijn best wel gehecht aan structuur. Misschien loopt er een vreemde kat in de tuin. Laat je man even de kattenbak schoonmaken met chloor dat vinden ze heerlijk! Of een tweede bak erbij. Als je kat niet gecastreerd is dit misschien wel gaan overwegen. 
Enne gefeliciteerd met je zwangerschap ?

Onze kat doet het ook. Ik ben 17 weken zwanger van de tweede
en ze doet het al weer een tijd.
op ons bed, in sloffen, naast de kattenbak, op de was.
heel vervelend!
Bij mijn eerste zwangerschap en vlak na de geboorte deed ze het ook.
Niets hielp bij ons..
Alles wassen met groene biotex, dan gaat de geur eruit.
Succes!

Urine onderzoek bij de dierenarts is een goede eerste stap. Om ontsteking en blaasgruis uit te sluiten. Stress/verandering is ook een goede mogelijkheid. 

Inderdaad urine opvangen van je kat. Wij zijn niet zwanger maar ze plaste echt overal. En uiteindelijk had ze blaasgruis, nu hebben we speciaal voer en het gaat prima zo!

Bedankt iedereen! Ik durf met zekerheid te zeggen dat dot noet door een blaasontsteking komt of dergelijke, want dan laat hij ook merken pijn te hebben bij plassen en dat dpet hij niet..
Mirandavk vanaf wanneer deed jou kat dit al? Ik ben nu namelijk nog maar net 4.5 week zwanger. Er is verder totaal geen aanleiding voor stress, er is namelijk helemaal niets veranderd!!

Vanaf de positieve test ging ze het doen.
al onderzocht bij dierenarts en ze heeft echt last van mijn hormonen.
Het is toch een verandering bij jou waar ze op reageren

Terug
Bovenaan