Kat uit de box

<p style="text-align: left;">Wij hebben nu ruim 5 weken de box op staan om de kat te laten wennen. Tot vrijdag hebben wij er balonnen in gehad, dit werkte goed want de kat ging er niet in. Vrijdag haalde ik de ballonnen er uit. Mijn partner kwam zaterdagochtend beneden en toen lag de kat in de box te slapen. Zojuist kwamen we thuis en was het idem.  De kat gaat er, als wij thuis beneden zijn, niet in. Dus alleen als we slapen of weg zijn. Nu vind ik het persoonlijk geen mega groot probleem als ie zich gedraagt naar het kindje toe. Maar het liefst hou ik hem er buiten natuurlijk. Al is afleren lastig omdat hij dit dus doet als we er niet zijn.</p><p>Hoe hebben jullie dit gedaan? Ik kan de ballonnen terug leggen maar als ik ze er uit haal i.v.m. kindje over een maandje dan gaat hij er weer in.</p>

En hoe deden jullie dit met het kinderkamertje? Onze kat komt normaliter altijd boven wanneer hij wil.  Ik wil hem liever niet beneden laten omdat ie dit niet gewend is en ik bang ben dat hij jaloers wordt en dan dadelijk "vals" wordt naar het kindje toe.

Dit probleem hadden wij ook. 2 katten die constant in de box of kinderwagen lagen. We hebben werkelijk alles geprobeerd, maar niks hielp.
Sinds onze dochter er is (4 maand oud), hebben ze er nooit meer in gelegen. 
Onze katten gaan alleen naar boven als wij thuis zijn en regelmatig moet ik ze wel uit de ledikant halen, want dat is nu hun favoriete plek geworden. Ze mogen gerust op de kinderkamer snuffelen, maar alleen als wij er bij zijn. 
Ze besteden verder niet veel aandacht aan onze dochter, alleen soms even snuffelen. 

Ik heb er een traphekje op gelegd, door die spijlen konden ze er niet in. Toen die eraf ging omdat de baby er was, gingen ze er niet in. Ze waren gewend dat ze er niet bij konden.

Ik heb er voor de geboorte niks aan gedaan want ze gingen er niet in... een paar week na de geboorte gingen ze er ineens continu in als de baby er niet in lag.. heeeel irritant, heb de plantenspuit gebruikt maar ondanks dat bleven ze erin gaan.. en zo van de een op de andere dag vonden ze het niet meer interessant.. gekke beestjes 

Ik heb ook ballonnen in de box gelegd, totdat onze kleine man er was. Ze vinden t wel interessant, maar liggen er nooit in. Van de babykamer hebben we altijd de deur dicht. Dus daar komen ze zodoende niet. 

Terug
Bovenaan