Katoenen luiers

Ik heb al heel wat info gevonden over katoenen luiers, maar ik zou graag willen weten of er hier meiden zijn die er ervaring mee hebben en wat jullie bevindingen zijn.

Het is een aardige investering, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit.

Wie wil haar ervaring delen? Welke merken etc?

ALvast bedankt!
 
in de ouders van nu, juli nummer, staat een heel artikel over papieren of katoenen luiers. Voordelen en zindelijkheid etc. Geloof niet dat ze verschillende merken noemen, maar wellicht heb je er wat aan.
 
ik heb het met mijn eerste geprobeerd en ik wilde het echt doen voor het milieu; maar de luier is meteen nat en poepluiers kreeg ik niet goed schoon. toen ben ik snel en laf overgestapt naar wegwerpluiers maar als je het vol kan houden is het fantastisch want per kind gooi je in een paar jaar één ton luiers weg. (in een biowinkel heb je nu wegwerpluiers die goed te recyclen zijn)

succes!!!!!
 
hoi, ik wilde dezelfde tip geven, maar wat betreft het goedkopere, ik heb gelezen dat t helemaal niet goedkoper is, reken de wasmachine (water en stroom en wasmiddel)maar eens mee. hopelijk ehb je hier wat aan. gr fie
 
Ik heb een rapport van iemand ontvangen die een heleboel merken heeft onderzocht en op haar eigen kinderen heeft geprobeerd. Hieruit heb ik overgenomen welke mij het beste lijken (Indy Classic of Kiddybips) en een berekening gemaakt.

Ik kom per maand toch op een besparing van E 25,00. Reken dit door naar 3 jaar en het scheelt je dus E 900,00. Laat ik pessimistisch zijn en er E 600,00 van maken. Dat is ook al een hoop geld! Ik heb alleen de kosten van de wasmachine hier niet in meegenomen. Als je genoeg (21) luiers koopt zou de kwaliteit beter blijven en kan je ze bij een volgende kind nogmaals gebruiken. Dan kost het bij je tweede kind dus (op inlegpapier en waskosten na) helemaal niks.

Je kan om te proberen ook een maand een pakket huren. Dan ben je net zoveel kwijt als wegwerpluiers. Mocht het je bevallen en een pakket bestellen, dan vervallen de huurkosten.

ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit wil, maar een maand huren zou geen kwaad kunnen lijkt mij.

Renate, bedankt voor de tips. Ik zal het blad halen.

Als iemand nog tips heeft....
 
Lot,

in het testrapport wat ik heb komt kaatjekatoen niet zo heel goed uit de bus. De pasvorm zou niet zo goed zijn waardoor bij een poepbroek de omslag ook vies wordt.

Ik heb mijn info van home.planet.nl/~mfvandam
daar kan je ook tegen betaling het testrapport ontvangen.

Wel leuk te lezen dat er nog iemand is die het wil gaan proberen. Ik geloof dat katoenen luiers nog een beetje taboe is.
 
Hoi ik heb bij mijn eerste katoenen luiers gebruikt, toen hadden ze alleen nog maar van die grote vierkanten lappen die je zelf moest vouwen, de gewone hidrofiel luiers van de hema dus.
het eerste jaar gaat het goed , als je er goenog hebt dan hoef je ook niet elke dag te wassen, wel moet je ff een poepluier uitspoelen wij deden dit ff in de wc en dan in een speciale emmer.
Heb dit bij mijn ander 2 kids daarna ook gedaan, maar na het eerste jaar redt je het niet meer want dan poepenen piesen ze te veel , en kan je steeds je kind verschonen en onkleden, dus nog meer was.
Bij de laatste 2 ben ik direct aan de pampers gegaan en das toch een heel stuk makkelijker.
 
Terug
Bovenaan