katoenen luiers???

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal!

Laatst gaf een collega mij de tip om katoenen luiers te gaan gebruiken. Had er zelf ook wel eerder over nagedacht, maar dacht 'dat doet echt niemand meer'. Maar blijkbaar dus wel!
Nou mijn vraag...
- Zijn er meiden die al eerder katoenen luiers hebben gebruikt of erover denken om dit te gaan doen? Wat zijn de voor- en nadelen?
-Scheelt het financieel echt zoveel in vergelijking met wegwerpluiers?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Rinske

quote: Rinszz schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-07-2007 16:50:46'));

Hoi Allemaal!

Laatst gaf een collega mij de tip om katoenen luiers te gaan gebruiken. Had er zelf ook wel eerder over nagedacht, maar dacht 'dat doet echt niemand meer'. Maar blijkbaar dus wel!
Nou mijn vraag...
- Zijn er meiden die al eerder katoenen luiers hebben gebruikt of erover denken om dit te gaan doen? Wat zijn de voor- en nadelen?
-Scheelt het financieel echt zoveel in vergelijking met wegwerpluiers?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Rinske

Mijn moeder heeft ze gebruikt bij mij maar was daar snel mee klaar, heel veel werk en ik kreeg er luieruitslag van omdat ze nu eenmaal niet zoveel vocht opnemen als een luier, daarbij schijnen katoenen luierkindjes wel sneller zindelijk te zijn (mede door de reden dat het te vochtig blijft enzo)

Financieel is het uiteindelijk even duur als je energiekosten e.d. meetelt (en dan nog geeneens je eigen uren meegetelt, qua milieu is het dus ook niet zoveel beter als dat iedereen denkt.

Wat ons mam ook nog een vervelende bijzaak vond is dat een groot gedeelt van je huis (rondom bad en babykamer) naar poep ruikt...

Waar je bv wel aan moet denken bij papieren luiers is kopen in de aanbieding dat kan je heel veel geld schelen op een jaarbasis.

Ik heb bij mijn eerste katoenen luiers gebruikt tot hij 5 maanden was.

Of het succesvol is hangt er helemaal van af wat v oor katoenen luiers je gaat gebruiken. Je moet je er echt in verdiepen voor je aan de slag gaat want de ene katoenen luier is de andere niet. ik heb me er destijds goed in verdiept en heb deze gekocht: klik hier  omdat deze door het meerendel van de moeders werd aangeraden op diverse forums.

Ik heb van dat merk ook de overbroekjes gekocht. Ik denk dat als je ze de gehele luierperiode gebruikt en misschien nog voor een tweede kind dat het zeker aan kosten bespaard, maar je gaat wel meer wassen natuurlijk.

Verder zijn er allerlei soorten inleggers verkrijgbaar, van papier om de poep mee op te vange tot zijde voor als r luier uitslag is. mijn zoontje had trouwens weinig last van luieruitslag toen ik ze gebruikte. Toen mijn zoontje net geboren was waren ze nog wat groot en toen heb ik Tie-on-nappies van Disana gebruikt, die waren echt goedkoop en voor een pasgeborene deden die het prima.

Ik ben er toen mee gestopt omdat mijn zoontje in het ziekenhuis belandde met het rota virus en hij teveel diaree had, daarna heb ik gemerkt dat het toch iets gemakkelijker is om papier te gebruiken en heb ze niet meer gebruikt.

Ik heb ze voor deze baby wel weer uit de kast gehaald, ga het toch weer proberen.

Jane 32 weken

Even nog ingaan om wat Ponyville zeg:

Tegen de vochtigheid in de luiers kun je trouwens fleece inleggers gebruiken dan voelt het droog en ik vond het met de stank wel meevallen. Je spoelt zo'n luier uit en legt hem dan in een luieremmer met water. S'avonds ververs je dat water en de volgende dag heb je genoeg luiers voor een lading was. Zolang je die deksel maar op de luieremmer houd ruikt het niet.

Hallo,

ik ga inderdaad katoenen luiers gebruiken. Mijn moeder heeft het gebruikt bij mij en vond het altijd fijn. Het scheelt wel degelijk in geld. Ik ga de ouderwetse hydrofielluiers gebruiken als luier. Dat is alleen de aanschaf van die hydrofielluiers, strikslips, en papieren onderlegger. Katoenen luiers kost wel meer tijd, maar dat maakt mij niets uit. Het scheelt in geld, beter voor milieu en mijn kind kan er eerder zindelijk van worden. Voor mij allemaal voordelen. Je kunt ook kijken bij kaatjekatoen.nl.

Ilsje

ik vraag me wel af of die strikslips niet gaan lekken? Want met overbroekjes is het ook, ze werken niet allemaal goed. Maar je moet het gewoon proberen en dan zie je het wel.

hallo,

ik heb ze ook maar gebruik ze alleen thuis bevalt goed maar je moet wel goeie inleggers gebruiken.
maar sommige kindjes hebben snel uitslag maar ja die krijgen ze ook bij goedkope luiers die van mij kon niet goed met huggies maar wel met pampers even testen dus je merkt het snel genoeg wat je makkelijk vind en wat je baby het beste bevalt.
het is niet goedkoper even duur.
groetjes sandra

Het scheelt inderdaad per luier het ene merk papieren lui kan de een ook niet tegen, maarja dan switch je over op een ander merk en heb je niet alle spullen liggen, scheelt hoop geld!

Terug
Bovenaan