katoenen luiers

Ik! We gebruiken alleen katoen, vooral voorgevormd maar ook wel gevouwen lappen.

Voor HEEL veel informatie over katoen, kijk eens op katoenenluiers.pagina.nl of op de yahoogroups die daar ook vermeldt staan. Bij die yahoogroups vind je honderden katoenen babies en hun mamas die echt niet allemaal geitenwollen sokken dragen.

Yvon, mama van Storm
 
Ik gebruik ook katoenen luiers voor mijn zoontje Timo hij is inmiddels 10 maanden. Ik heb het geluk gehad dat ik voorgevormde katoenen luiers kon overnemen en dus zo voordelig aan de slag kon. Vaak als je mensen verteld dat je met katoenen luiers begint zijn er mensen die ze al komen aandragen omdat ze ze zelf niet meer gebruiken. Maar wat zijn eigenlijk je vragen over de voorgevormde luiers?
Mijn ervaring ermee is:
Dat het makkelijker en sneller omdoen is dan een gevouwen vlieger.
het drogen na het wassen kan het beste aan de waslijn of wasrek omdat het in de droeger lang duurt en als je het met andere dingen droogt vaak niet droog is.
Tips bij gebruik
Zet de luiers weg met water en vleibare zeep,
Gebruik speceale inlegvellen om poep op te vangen, scheelt een hoop bij het uitspoelen. Als je het inlegvel goed gebruikt en er weinig tot geen poep achterblijft in de luier hoef je ze niet eens op de hand voor te spoelen.
Omdat ik de luiers met zeep en water wegzet gebruik ik een wasprogramma met voorspoel en doe dan alleen waspoeder in het hoofdwas vakje. Succes als je besluit er ook mee te beginnen.
 
Hoi Ilona,
ik heb 72 voorgevormde al-in-een luiers kunnen overnemen (3x24 maatje S, M, L). Bij deze is dus geen overbroekje nodig. Volgens mij drogen ze wel erg lang als ik ze moet ophangen. De meeste mensen in mijn omgeving die ik vertel dat ik katoenen luiers ga gebruiken zeggen dat ik er niet aan moet beginnen. Te veel werk. Ik denk dat het voor de baby veel prettiger is, maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.
 
Terug
Bovenaan