kattebak

Hoi,

Ik heb 2 katten en de kattebak staat bij ons in de huiskamer. Niet zo'n fijne plaats, maar 's nachts mogen ze niet uit de huiskamer omdat ze dan tegen de ochtend gaan miauwen en aan de deur krabben en dan worden niet alleen wij maar ook ons dochtertje wakker. Buiten kan ik 'm ook niet zetten want we hebben katten die af en toe buiten komen, maar alleen overdag. Nu maken ze regelmatig er een puinhoop van en liggen rondom de kattebak allemaal kattebakkorrels. Ik ruim dat regelmatig op, maar er ligt telkens wel wat. Nu is dat nog niet zo erg, onze dochter kan nog niet kruipen, maar over een poosje wel en dan ben ik bang dat ze per ongeluk die korrels in haar mondje doet als ik even niet oplet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Bedankt.
Groetjes,
Petra
 
Hoi petra,

Je kan bij de dierenwinkel een speciaal matje kopen (lijkt op kunstgras) daar blijven de korrels dan in hangen zeg maar.

Wij hebben een openkeuken die grenst aan de woonkamer. Ons dochtertje is nu bijna 15 maanden en heeft er nog nooit interesse ingetoond terwijl het makkelijk te bereiken is.

Succes
 
Hoi Petra,

Er bestaan ook kattebakken met een luikje ervoor, kunnen ze er minder een puinhoop van maken. Alleen willen niet alle katten op zo'n kattebak.

Succes
 
Hoi Petra,

Ik weet niet of je een open of een dichte keuken hebt? Misschien kun je ze dan in de keuken opsluiten? Bij mij mogen ze juist niet in de woonkamer, want dan breken ze geheid het hele interieur af. Ik heb zelf ook twee katten en ik sluit ze op in de keuken als we naar bed gaan. Wij hebben dus een "dichte" keuken. En als we 's morgens weer uit bed komen, dan maken we gewoon het aanrecht goed schoon. De katten hebben er in ieder geval geen problemen mee. Ze weten precies wanneer ze de keuken in moeten. Succes ermee.

Groetjes Karin



 
Mijn katten hebben een luikje voor de bak, maar toch liggen overal korrels. Ze blijven vaak ook tussen de tenen vastzitten he. En inderdaad, mijn zoontje van 14 maanden stopt deze korrels in zijn mond. Niet zo fris. Omdat wij de bakken in een andere kamer hebben staan kunnen we dat makkelijk omzeilen. Maar die tip van dat matje bij de dierenwinkel vind ik een hele goede, ik ga meteen op zoek.
 
Misschien een goedkoper alternatief... Voor onze kattenbak ligt een rond badmatje (van Ikea). Ideaal en ook nog eens in leuke kleurtjes en dat staat wat gezelliger in huis. Ik gooi het badmatje af en toe even in de wasmachine en schoon..
 
Terug
Bovenaan