Katten & Babybox; Iemand tips?

<p>Over een paar weken gaan we onze box neerzetten, maar zoals de titel al luid, we hebben een kat.. </p><p>Ik vind het een aardig diertje (ben zelf geen katten fan, manlief had hem al) maar de box is wel echt een plekje voor de baby, zonder kat.. </p><p> </p><p>Hebben jullie tips? Heb ooit gehoord van ballonnen in de box, maar daar gaat hij tegenaan liggen! ? Kleed opvouwen en of een plaat op de box jan, maar lijkt mij niet zo handig.. </p>

De box sowieso op tijd neer zetten zodat de kat er aan kan wennen. Die voelt toch alsof zijn of haar plekje wordt ingenomen. Wij hebben onze kat er elke keer uitgezet zodra hij er in ging en op een gegeven moment is hij er mee gestopt. Moet ik wel zeggen dat het een kitten van 8 maanden was.

Bij ons is de box helemaal volgestopt met knuffels en de maxicosi. Ze passen er gewoonweg niet meer bij. Alleen gaan ze wel op t aankleedkussen liggen.. maar die hoes was je makkelijker uit. Denk dat je t nooit helemaal kan voorkomen, die beestjes doen wel waar ze zin in hebben!

Wij hebben onze kat gewoon laten gaan toen de baby er nog niet was.
Toen onze dochter er eenmaal was is hij er nooit meer in geweest, als zij erin lag. Hebben wij niks voor hoeven afleren.
Nu heel af en toe nog dat hij even gaat ruiken maar er daarna ook weer uitgaat.

Ik had van tevoren de box vol gelegd met ballonnen. Kon echt geen kat meer bij. Onze katten snuffelden eraan en hebben ze verder nooit echt aangeraakt. Toen ons kindje geboren was alle ballonnen eruit gehaald en wanneer ze erin ligt komen onze katten er niet in. Nu gaan ze er alleen nog soms in liggen als ons kindje er niet in ligt. 

Wij hadden een extra hoeslaken gekocht voor om het matrasje in de box (wij hadden een matrasje in de box gelegd) en die over de box heen gespannen. De katten hebben wel een paar keer geprobeerd om daarop te gaan liggen, maar omdat het zo makkelijk mee gaf en dus helemaal 'indeukte' vonden ze het niet zo fijn. Ze hebben er daarna niks meer mee gedaan.

Terug
Bovenaan