katten bak

A

Anoniem

Guest
hallo

weet iemand dit
wij zijn nu bezig met de eerst ronden en mijn Nod is 20 mei. nu verwacht ik er niet veel van hoor maar toch diep in je hoop je het toch.
wij hebben een kat en   heb vorig week de bak gewoon schoon geschept. moet ik dit nu laten of kan het nu geen kwaad als ik toch zwanger zou zijn. zou hem nu ook het liefst willen leeg scheppen maar heb zo iets laat ik dat toch maar niet doen.

kruimeltjetje

Door kattenuitwerpselen kun je toxoplasmose oplopen. Hier moet je idd mee uitkijken, dit kan erg schadelijk zijn voor een ongeboren vrucht! Dus als je het vermoeden hebt zwanger te zijn, niet aankomen! of gebruik handschoenen en ontsmet je handen goed hierna. Maar laat het gewoon je partner doen, dan loop je het minste risico. Verder is het zo dat je je kunt laten prikken of je immuun voor dit virus bent. Als je al eerder in je leven in aanraking bent geweest met katten, dan is de kans groot dat je het als eens gehad hebt en dan ben je hier immuun voor. Wij hebben ook twee katten, dus ik kijk ook erg uit! mijn vriend mag het voortaan doen.

Je wordt er als volwassene niet ziek van, dus je merkt niet dat je het hebt. Het is voor je kindje dus wel erg gevaarlijk! Maar toch is de kans zeer gering dat je het virus oploopt. Maar voor de zekerheid zeg ik: ff prikken bij de dokter!

Succes!

Imme xx

Hoi kruimeltje

Wij hebben ook 2 katten en ik verschoon nog steeds de bak.
Ik let wel heel erg op en desinfecteer mijn handen daarna.
Maar tegenhouden doe je het toch niet want je kunt het ook oplopen als je de kat aait.Hierna moet je dus ook goed je handen wassen.
Mijn mannetje vind het allemaal een beetje onzin om daar nu al over na te denken en ik krijg het maar niet aan zijn verstand dat het gevaarlijk kan zijn.

Wij hebben afgesproken dat ik nu voorzichtig ben en dat als ik een positieve test in handen heb dat dan mijn mannetje de kattenbak gaat doen.

Liefs Petra

Zolang je je nod niet hebt gehad kan het geen kwaad.  Tot die tijd leeft het vruchtje zowiezo van voeding uit het dooierzakje. De placenta moet zich nog gaan ontwikkelen. Daarom kan het ook geen kwaad om voor je nod af en toe alcohol te drinken, biefstuk te eten enz. enz. Pas in week 12 is de placenta voldoende ontwikkeld om volledig te gaan werken. Kijk maar eens in de zwangerschapskalender die je op deze site vindt onder zwanger.

Groetjes,
mama van Tijs

he meiden
bedankt voor jullie reactie ben nu toch wel wat geruster.
denk dat ik morgen er maar voor zorg dat wat handsschoenen in huis heb. en maar wel uitkijk en als het nou echt zo zou zijn en het is in een keer gelukt ( waar ik nog steeds niet van uitga en toch stiekem hoop)dan het ook zeker het mijn vriend laat doen hij is er wel op voor bereid maar hij vind het zo erg om te scheppen.
groetjes en nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

Ook wij hebben een kat, en ik verschoon altijd de kattenbak.
Mijn vriend wil dat namelijk absoluut niet doen.
Als ik de bak verschoon draag ik handschoenen, en daarna was ik de handschoenen en mijn handen.

Is het echt waar dat je van het aaien van een kat ook besmet kan raken?
Ik dacht dat dat juist niet zo was.

Hallo dames

Ik heb een boek over zwangerschap en daaruit citeer ik het volgende:

was je handen als je een kat hebt geaaid en maak niet zelf de kattenbak schoon,hierin kan zich toxoplasmose bevinden,een parasitaire infectie die blindheid kan veroorzaken.

Nu weet ik dat je niet alles uit de boeken moet geloven,maar mijn huisarts zei exact hetzelfde,dus als je er niet zeker van bent,gewoon de kattenbak aan een ander overlaten.

Liefs Petra

he bedankt dat je het nog hebt opgezocht zo laat, ik ga me maar eens er meer bewuster er van zijn hihi
groetjes

Terug
Bovenaan