katten exit??

A

Anoniem

Guest
Heb sinds een paar weken 2 katten in huis waar ik helemaal verliefd op ben.Heb echter ook op internet gezocht naar info over toxoplasmose en begrijp nu waarom sommige mensen de katten de deur uit doen als ze zwanger zijn of willen woren.Sommige sites wekten de indruk dat je zelfs al door het aaien van een kat je ongeboren kindje zo kan beschadigen dat dit uitmondt in een spontane abortus.Wij willen dit jaar ook proberen zwanger te worden en ik begon te twijfelen of ik de katten niet beter weer terug kon brengen naar het asiel.m'n man maak el elke dag netjes de kattebak schoon,maar om de katten bijna een jaar niet te aaien lijkt me onmogelijk.wat ik ook raar vondt was dat er werd aangeraden om je groente minstens 3 keer grondig te wasssen voor   bereiding.zijn dit allemaal horror-verhalen die je niet al te letterlijk moet nemen of ben je als zwangere echt zo kwetsbaar en kun je je kindje zo erg   ziek maken?

Hoi Miranda,

Het lijkt me allemaal erg overdreven, bijna  alle vriendinnen van mij met kindertjes hebben ook katten. Het enigste wat ze niet deden in hun zwangere periode was de kattenbak verschonen,maar je schrijft dat je mannetje dat al doet,dus geen probleem lijkt me.

Sorry, maar ik snap het niet wanneer mensen zomaar hun huisdieren de deur uit doen, dan hebben ze er bij de aanschaf van te voren niet echt over nagedacht...ik bedoel daar jou niet mee...maar in het algemeen.

Liefs Lientje

Ik heb gelezen dat het alleen is als je de kattenbak schoonmaakt of de uitwerpselen van je kat aan raakt en dan zonder je handen te wassen eten aanraakt en in je mond stopt.
Kan me niet voorstellen dat je dat laaste doet dus volgens mij is dat niet gevaarlijk.

Misschien is het verstandig om je huisarts te vragen.

Met groet,

Kimberly

Hoi,
Nou, ik heb zelf 2 katten en een gezonde zoon.
Als je de katten al een tijdje hebt dan bestaat er een grote kans dat je al een toxoplasmose besmetting hebt doorgemaakt. Als dat zo is dan ben je tegen een nieuwe besmetting beschermd. Bloedonderzoek kan dit aantonen. Dit doen ze vaak al als je net zwanger bent. (krijg ineens een ander lettertype?).
Het is wel verstandig om je partner de kattenbak te laten doen en gewoon je handen wassen als je aan je kat hebt gezetten. nou dan komt het wel goed

veel succes

hoi miranda,

ik heb zelf ook twee katten en het lijkt me allemaal erg overdreven.
ik heb geen kattenbak staan, dus dat probleem heb ik niet.
als je verder goed op de hygiene let lijkt mij dat er weinig aan de hand is.
vind dat er vaak erg overdreven wordt en dieren erg snel aan de kant worden gezet.
er zijn ook verhalen dat dieren juist een positieve uitwerking op kinderen hebben.
ik ga er ook zeker van uit dat dat zo is.
bij ons thuis waren er ook altijd meerdere dieren in huis en ik en mijn zussen zijn ook gewoon gezond.
dus lekker verliefd blijven op die katjes.

groetjes kwinty.

Wat je nu niet moet doen is kattenbak verschonen en in de tuin werken met blote handen.
Wij hebben ook een kat, niks aan de hand.
Het gaat echt alleen om de ontlasting van het beestje

Geniet van je beesjes

Lfs Gonnie

Ook ik weet alleen dat de kattebak verschonen, en in de tuin werken met blote handen niet mag, maar verder geen probleem, lekker genieten van je diertjes.
Heb een schoonzusje die twee katten heeft, en is net bevallen van een gezonde dochter!!!

nou ben met iedreen eens , anders zou het zo zijn dat als je zwanger ent geen huisdieren mogen vanwege dat het schadelijk is voor de baby , ik heb zelf 3 katten, en ik schep zelf de kattenbak uit , dus het is goed dat ik dit lees want dan moet ik me mannetje aan zijn verstand brengen dat hij dat maar moet gaan doen. me schoon ma heeft ook katten ook toen ze zwanger was mijn vriend, het rare is die kat was zo betrokken bij de baby, het me schoon ma eertse kindje , en ze kwam thuis ze was zo moe , dus ja ff slapen, nou ze had de babay niet gehoort toen die huilde , zewerdt wakkker van de kat die telkens op der buik sprong van wordt eens wakker er ligt hier iemand te huilen , dus ja ik vind dat soort dingen wel grappig , dus ik zou zeggen geniet van je beestjes , en doe ze niet weg, oke

groetjes suzette

Terug
Bovenaan