Katten

Hallo

Ik heb net te horen gekregen dat ik zwanger ben. Mijn vriend en ik krijgen over een paar weekjes een jong katje in huis. Kan dit eigelijk wel, vanwege de bepaalde bacterien dat het jonge beestje bij zich draagt?

Groetjes
 
Hoi

Gefeliciteerd, maak je maar geen zorgen hoor.
Als je zelf de kattebak maar niet verschoont, vaak je handen wast, is er geen probleem,half Nederland heeft katten als huisdier, gezellig juist!
Veel plezier,

Jeanette
 
Hoi, je mag gerust je kattenbak verschonen hoor, maar dan met handschoenen aan. Mijn vriend zit de helft van het jaar in het buitenland voor zijn werk, dus wie moet het anders doen?. Gebruik dus wegwerphandschoenen en geniet maar lekker van je jonge beestje.

Liefs van Inge
 
ik zou er wel eerst mee naar de dierenarts gaan om te kijken of ze geen wormen of niesziekte hebben enzo en ze laten enten. Wormen kunnen ze namelijk overbrengen op mensen. Niet dat dat gevaarlijk is voor je baby, maar ik denk niet dat je daar op zit te wachten. En het is voor de poesjes zelf ook heel vervelend.

En inderdaad, niet zelf de kattenbak verschonen.

Veel plezier met je zwangerschap en je katje. Ik heb er zelf ook 2 (ouwe theemutsen van 6jr) en het is zoooooooooooo gezellig!!
 
Waarom niet, denk je dat iedereen die katten heeft deze de deur uitdoen als ze zwanger zijn?? Nee hoor! Wij hebben drie katten, het is alleen wel verstandig dat je vriend de kattenbak schoonhoud, dit mag jij voorlopig niet doen. En als straks de kleine er is, dan moet je natuurlijk wel opletten dat de kat niet bij de baby gaat liggen, dit vinden ze namelijk erg lekker, maar jou baby kan nog niet weg draaien voor een kat, dus dat is erg belangrijk. Verder hou ik de katten toch weg bij de babykamer, een kat verliest toch altijd wel haar.
geniet ervan, groetjes
 
Zoals je in alle zwangerschapsboeken kunt lezen moet je gewoon voorzichtig zijn mbt. hygiene. Dus het kattenbakken verschonen aan je vriend overlaten of handschoenen dragen als je de bak verschoont. En wat je kunt doen is je handen wassen na het katten knuffelen en voordat je eet etc maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
 
Terug
Bovenaan