katten

hallo ik ben jacqueline 26 jaar 35+3 dagen zwanger.
en nou hebben wij een poes van 1 jaar oud die altijd al wat bang is geweest voor andere mensen maar de laatste tijd is dit zo erg dat ze als er bezoek komt naar boven stuift en negen van de tien keer ergens gaat plassen uit angst.
wij weten geen raad meer met haar heeft iemand misschien tips om haar te laten wennen aan bezoek of andere mensen.
 want straks zit het huis ook vol met andere mensen en laten we onze kleine niet vergeten stel dat ze daar bang van is dan plast ze de hele dag door in huis.
de laatste optie die wij eigenlijk niet willen overdenken is har te moeten weg doen ze is zo'n schatje alleen bang voor andere.
voor zo ver wij weten is er ook niks raars voorgevallen.
alleeen een blaasoperatie en gesteriiliseerd maar daar is ze heel goed van genezen.
misschien heeft iemand ook zo iets meegemaakt of tips.
is onze kat misschien jarloers puberen ik oprobeer van alles te verzinnen.
hopelijk heeft iemand een tip.
groeten jacqueline
 
Wij hebben ook 2 katten, maar die zijn niet zo bang voor bezoek. Maar dit klinkt wel echtnaar stress bij je kat en niet zozeer puberen. Als wij het huis vol krijgen, zorgen we voor een rustig plekje voor de katten. Soms laten we ze dan boven en zetten daar dan ook voer en de bak neer. Tegenwoordig gaan die van ons snachts naar buiten en als het dan druk is dus ook. Ze kunnen daar in de garage slapen en daar staat ook hun voer en een bak. Maar je moet die ruimte maar net hebben. Toen wij die niet hadden zaten ze zelfs wel in de badkamer en de overloop, met hun voer en bak. Niet ideaal, maar dat is wegdoen ook niet en het was maar voor zeer tijdelijk.
groetjes
greet
 
Hoi, ik zou haar wel nog tijd en ruimte geven, het lijkt alsof het beestje toch de nodige stress heeft gehad (o.a. door de operatie)
Ik herken het wel, ik had 2 katten (1 is inmiddels overleden) en die waren ook verschrikkelijk bang als er onrust was of veel bezoek.
Van ons mochten ze dan op onze slaapkamer bivakkeren totdat de rust wedergekeerd was en dat heeft wel geholpen.
Zolang ze niet vals is of aanvalt zou ik haar zeker tijd gunnen om wer vertrouwen te krijgen.
Veel succes, groeten, Claudia.
 
Wij hebben ook zo ´n angstig beestje. Vaak heeft het een oorzaak dat ze ineens zo doen. Die van ons is een zwervertje dus wij denken dat het daardoor komt. Misschien inderdaad door de operaties?
Wij geven haar altijd de ruimte om te "vluchten". Laat haar naar boven gaan en doe de deur naar de gang dicht als je trap in de hal zit. Wanneer je haar niet de tijd geeft om zelf aan visite te wennen dan wordt het alleen maar erger. Zorg dat ze dan wel eten heeft. Leg je bezoek eventueel uit dat ze van de kat af moeten blijven. Kinderen willen altijd haar achterna gaan maar dat mogen ze dus niet. De kat in de ogen kijken is trouwens al bedreigend genoeg voor haar.
Onze kat is inmiddels drie jaar bij ons en het gaat steeds beter. Ze gaat wel naar boven maar is wel een beetje nieuwsgierig naar de visite. We passen ons verder niet aan naar de kat. Als wij veel visite willen dan gebeurt dat ook. Je hoeft haar echt niet weg te doen omdat ze panisch wordt van visite. De meesten houden er niet van hoewel wij wel zo ´n gek in huis hebben die zelfs bij iedereen op schoot gaat.
Over de baby maken we ons ook geen zorgen. Ze heeft tijd genoeg om te wennen want babies zijn in het begin vrij rustig. En je kind in de gaten houden is wel belangrijk. Dat het niet aan de staart gaat trekken en zo. Maak je niet al te veel zorgen, het komt wel goed!
 
Hoi,
Als ik jou was zou ik haar ook wat de ruimte geven. Ook tegen de visite zeggen dat ze haar maar gewoon een beetje met rust moeten laten, dan komt het vast weer goed.
 
Hallo,

Wij hebben ook twee katten, en die zijn  absoluut niet bang voor bezoek.
Ze gaan rustig bij iemand anders zitten,  en ze zijn niet eenkennig.
Maar met een verjaardag gaan ze toch liever op een stoel onder de tafel zitten of in elk geval op een eigen plekje want dat is toch iets te druk.
Het mannetje is wel altijd heel schrikkerig, ik ben ook heel benieuwd hoe dat straks gaat als onze kleine er is.
Bij het minste of geringste onverwachte geluid schrikt hij al en voor de stofzuiger is hij helemaal doodsbenauwd.
Als ik ga stofzuigen, zet ik ze van tevoren altijd even in een aparte ruimte. Dat scheelt een hoop stress voor ze.
Misschien dat je jouw poes, voordat de visite komt, even rustig op moet pakken en ergens naartoe brengen. Zet daar een etensbakje en drinkbakje neer en probeer haar gerust te stellen. Misschien dat dat al wat scheelt.
Ik denk dat ze aan jullie baby uiteindelijk wel zal wennen, hoor.
Dat is immers iemand die ook in jullie huis thuishoort!

Succes!

Groetjes Anna
 
hallo bedankt tot zover van ons mag ze staandaart al boven liggen waar ze dus ook de hele dag vertoeft.
als ik ga stofzuigen zeg ik dat en laat de stofzuiger zien en geef haar de kans om weg te gaan want daar is ze paisch voor.
nogmaals wij willen haar absoluut niet weg doen maar ze is zo bang dat ze gewoon overal in huis plast.
op bed in badkamer op mijn kleedje zelfs vannacht in de box die hebben we van het weekend neergezet zodat ze al wat kan wennen dat ze er niet in mag.
ze plast overdag altijd in de bak behalve als ze schrikt maar s'nachts plast ze dus altijd nu wel een keer ergens in huis.
en ik weet niet meer wat ik moet doen.
ik wil haar absoluut niet kwijt maar wil oook niet dat ze overal plast.
misschien is haar leef ruimte wel te groot.
mijn man moet er doordeweeks altijd om half zes uit staandaart om 5 uur begint ze wild te worden en vreselijk te miauwen bijna of ze pijn heb net zo lang tot een van reageert.
we praten ook met haar dat we dat niet willen maar ze heeft een eigen willetje.
misschien hebben we haar te veel verwent.
want ze mag alles van ons dus ook gewoon de hele dag boven slapen.
snoep krijgt ze de hele dag door als ze even naar beneden komt voor water en eten en de bak.
ze krijgt dan staandaart een snoepje.
het is een schatje maar ik weet het niet meer.
groeten jacqueline
 
Terug
Bovenaan