katten

A

Anoniem

Guest
Hi meiden,

De spanning is voor mij al behoorlijk aan het stijgen, omdat onze kleine elk moment kan komen..
Nu hebben wij 2 katten in huis, nu vroeg ik me af:
Hoe zullen die reageren op een baby?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet ik ze binnen houden om te wennen aan de kleine, of moet ik ze juist lekker naar buiten laten gaan?
Ik zou het sneu vinden als de katten helemaal gestresst zouden worden.
Iemand een tip voor me?

Liefs Ilse

helaas, ik kan je niet helpen. Wij hebben geen huisdieren, dus ik heb er bij mijn eerste niet over na hoeven denken.
Misschien even navragen bij je dierenarts, krijg je in ieder geval goede info. Kan me voorstellen dat als je erop googled, je allemaal tegenstrijdige informatie vindt.

Succes ook met de laatste dagen!

Erica

Hoi,

Ik zag je vraag staan en wil even reageren.
Ik heb ook 2 katten en ik heb ze gelijk bij onze zoontjes erbij gelaten.
De poes die altijd bij mij op schoot zit, heb ik gewoon bij mij op schoot gelaten toen ik de baby vasthad maar wel tegen haar gezegd dat ze op moest letten voor de baby.
Zo wie zo moet je ze nooit alleen laten bij je kindje, ook al doen ze niets, je kan ze echt niet vertrouwen.
Ik heb omdat ik de slaapkamerdeur niet dicht wilde doen als onze zoon slaapt op z'n slaapkamer er een haakje opgemaakt aan de bovenkant, zodat de deur op een kiertje staat, dat de katten er niet in kunnen maar dat er wel frisse lucht en ik even kan kijken in de slaapkamer zonder dat ik bang moet zijn dat de katten daar naar binnen gaan.
Eigelijk moet je gewoon met de katten omgaan als anders want ze kunnen best jaloers worden.
In de box had ik ballonnen liggen voordat de baby erin lag, want de box stond er al 2 weken van te voren maar ik wilde de poezen er niet in hebben en ballonnen vinden ze echt niet leuk.
Succes.

Hoi,

Ben twee weken geleden moeder geworden. Toen ik thuiskwam op vrijdag hebben we niets speciaal gedaan voor de poes. Ze gaat dus gewoon naar buiten als ze wil en anders is ze binnen.  Ik lag op bed en ze kwam enthousiast naar me toe en sprong bovenop me, stond op de buik van de baby, keek omlaag en schrok van de kleine, weg was ze! Helaas was het voor ons poezebeest een beetje teveel. Ze heeft blaasontsteking gekregen van de stress (zei de dierenarts), na een kuurtje is dat gelukkig over. Zo langzamerhand komt ze steeds dichterbij de baby. We hebben laatst al met z'n vieren (pappa, baby, poes en ik) op de bank gezeten. Ze ligt wel erg graag in de box, maar niet als de baby er in ligt. Poes slaapt gewoon bij ons op de bank in de slaapkamer, taalt niet naar de wieg.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, hoe dan ook: succes en veel plezier!
x D

Haai,

Ik heb ook een kat en hoe hij het gaat vinden weet ik niet. We zijn net 6 weken geleden verhuisd en daar was ie ook al behoorlijk gestresst door geraakt. Nu dalijk nog een baby er bij. Gelukkig slaapt hij snachts altijd buiten dus we hoeven niet op te letten of hij op de baby gaat liggen want als ze er eenmaal bij gaan liggen kruipen ze op het nekje want dat is het warmste plekje bij een kindje. Katten zijn slim he.

Ik ga niks speciaals doen voor de kat, hij ziet het vanzelf wel en als ie wil snuffelen mag dat natuurlijk. Ik vermoed dat er niks gebeurt want hij is heel erg vriendelijk en een echte kroelkat. Wat wel weer gevaarlijk is in ons geval want die zou zo in de wandelwagen met het kindje gaan liggen vermoed ik haha. Extra goed opletten voor ons dan denk ik.

Veel succes met de poezen en katten hier.

Hoihoi,

Onze drie katten mogen sinds onze zoon is geboren niet meer op onze slaapkamer (waar  ons kindje  ook slaapt). We hebben ze er niet aan laten wennen ofzo. Gewoon van  het ene op het andere moment de deur dicht gedaan.
De eerste nacht hebben ze aan de deur gekrabt, daarna niet meer.

Als ik in de woonkamer ben mogen ze ook  bij mij op schoot als er nog plek is naast de baby. Dat gaat prima,  twee katten  komen alleen even snuffelen, de derde wil er graag naast liggen. Gaat tot nu toe (twee weken) prima.

We hebben dus niks speciaals gedaan en dat heeft goed uitgepakt.  
De box  hebben we nog niet neergezet. Ik  ga  de tip met de ballonnen zeker proberen!

Succes!
Belle  

Terug
Bovenaan