Katten

Ja, ik weet het..... voor deze vraag kan ik misschien beter naar een forum voor mensen met katten, maar ik dacht misschien weet 1 van jullie wel raad.

Wij hebben dus 2 katten. Schatten van beesten, maar 's ochtends heb ik echt de neiging om ze de nek om te draaien. Ze gaan namelijk voor onze deur staan miauwen. Zo worden we dus de afgelopen maanden iedere ochtend wakker.
Overdag mogen ze door het hele huis en naar buiten, maar 's nachts wil ik ze niet buiten hebben (o.a. omdat we geen kattenluik hebben en we geen raam open willen laten staan) en we willen ze ook niet in de woonkamer laten omdat ze overal in en op springen. 's Nachts zijn ze daarom dus op de gang. Ze hebben de hal beneden, hal boven, 2 trappen en de hele zolder..... ze zitten dus niet echt opgesloten. Ze zijn het ook al lang gewend (zo'n 5 jaar is het al zo). Maar sinds een paar weken beginnen ze 's ochtends vroeg dus te miauwen. We hebben geprobeerd het te negeren, maar dat werkt niet. Nu laten we ze zodra ze beginnen toch maar in de woonkamer. Maar eigenlijk wil ik hier gewoon weer vanaf, zodat we niet meer iedere ochtend zo wakker hoeven te worden. Want geloof me, hier word je echt heeeeeel chagerijnig van.
Iemand enig idee wat ik met die beesten aan moet???

Sorry voor het lange verhaal.....

Liefs Trudi

He Trudi,

wij hebben ook een kat. Wel een binnenkat hoor.
Maar is het niet een fase (haha, net als met de kids). Want soms hebben ze even zo'n periode dat ze of heel veel mauwen (wij noemen dat hier een gekke bui, want dan gaat hij ook altijd als een gek rennen) en soms heb je toch ook weer van die onwijze rui momenten.
Echt tips heb ik verder niet voor je...

Groetjes, Bianca

Hey Trudi,

Wij hebben 2 katten, zij kunnen het hele huis door. Maar zij kunnen 's nachts niet de woonkamer en de slaapkamer in (overdag ook niet). 1 Van onze katten is een echte vrij doos, hij heeft een periode aan onze slaapkamerdeur gekrabt, werd er ook gek van.

Deze kat is door mij opgegroeid in een flat en kwam toen niet buiten. Hij was een ontzettend deugniet en luisterde slecht (in tegenstelling met een andere kat die ik toen nog had) wat bij hem werkte was de plantenspuit.

Toen meneer begonnen met krabben aan de slaapkamerdeur was ik er snel klaar mee. Ook dit keer deed de plantenspuit goed zijn werk. Ik vond het de meest dierenvriendelijkste manier. Wie weet heb je er wat aan...heel veel suc6!!!

Liefs Lientje

Hai, hier ook 2 katten, die ook 's nachts binnen moeten komen. Ook zij mogen niet in de woonkamer 's nachts.
Wij hebben de slaapkamers open staan, dus de katten mogen in de slaapkamer. Behalve in de slaapkamer van Leah.
Toen ik in de tijd van de borstvoeding nog op de slaapkamer van Leah sliep, had ik hetzelfde probleem, ze wilden de kamer in en krabden behoorlijk aan de deur. Na verloop van tijd ging dat weer over, toen ze doorhadden dat het niet werkte blijkbaar.
Wat je eraan kunt doen? Er even vanuit gaande dat je de katten niet op je slaapkamer wilt (ik vind dat geen probleem, maar dat is voor iedereen anders), is het idee van Lientje (de plantenspuit) volgens mij een gouden oplossing, alleen ben je er de eerste dagen / nachten even flink zoet mee, totdat ze de boodschap oppikken.....
Succes!

Hoi,

Ik herken het wel, maar hier zijn het fases. Kunnen ze dan wel bij hun eten/drinken en kattenbak?
Ze voelen ook dat er weer verandering aan komt he, weer een baby erbij. En dan willen ze ook weleens veranderen qua gedrag.
Heel veel sterkte

Liefs Irene

hoi Trudi,
Wij hebben zelf geen katten, maar de buren hebben wel 3 katten en zij werken vaak met een plantenspuit en koud water erin.
Als zij dingen doen die echt niet mogen, zoals krabben aan meubels en idd heel erg janken voor een deur.
Bij hun werkt het goed,

veel succs ernee en ik hoop voor je dat je zonder ochtendkoor wakker kan worden,

liefs marina

Je hebt ook spray en een stekker (zoiets als luchtverfrisser stekker, maar zelf ruik je niets) dat ook wel goed werkt.
Het heet Cattitude en zelf hebben we er goeie ervaringen mee.
Fijne dag morgen met je man! Wij proosten op R & R!

Liefs Irene

Bedankt voor de reacties.
We willen de katten absoluut niet in de slaapkamer hebben, dat is echt TE lastig. Ze vinden dat veel te gezellig en gaan, nadat ze de kamer luidruchtig te hebben onderzocht, zelfs bovenop ons hoofd liggen....... dan kunnen we dus helemaal niet verder slapen.
Ze kunnen 's nachts gewoon bij de kattenbak, want die staat op zolder. Ook hebben ze water in de hal beneden. Brokken hebben ze niet binnen bereik, want ze krijgen speciale brokken omdat er 1 gevoelig is voor blaasgruis. Ze vinden die brokken zo lekker dat direct nadat ik het bakje gevuld heb, die ook meteen weer leeg is.
Ik ga dus maar een plantenspuit aanschaffen! Hopelijk gaat dit werken.

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan