Kattenbak verschonen/Toxoplasmose

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje, onze kat heeft tegenwoordig een plekje in de keuken benoemd
tot kattenbak. Getver.. maar helaas!
Mijn man laat het opruimen aan mij over: Het is tenslotte mijn kat, zegt 'ie! (mooi boel he?) Maar hoe zit dat met Toxoplasmose? Stel dat ik zwanger ben kun je dat alleen
krijgen als je kattenpoep aanraakt ofzo? Kan  me  niet voortstellen dat dat zo gauw gebeurt! Maar hoe kun je anders besmet raken? Of door lucht?? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat gaat. Kan iemand mij daar meer over vertellen.
En hopelijk zo goed dat mijn man in het vervolg de bak moet opruimen (hihi)

Bedankt alvast.

Esther.

hallo essie,

Je mag absoluut geen kattenbak verschonen als je zwanger bent.Ik weet niet hoe je het kunt krijgen maar ik weet wel dat je de kattenbak niet mag verschonen weet ik van mijn zuster die mocht het ook niet toen ze dacht zwanger te zijn. anders moet je op internet eens zoeken.Bij jongegezinnen staat het geloof ik ook op de site.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes wendy

Hey Esther,

Alleen heel jonge katten kunnen last hebben van toxoplasmose.
Die van jou zal al wat ouder zijn, toch?

Doe voor de zekerheid als je de kattebak (of z'n foutjes) schoonmaakt handschoenen aan en was je handen daarna goed.

Niet allemaal gelijk in de stress schieten hoor!!

Liefs,

TeHa

Hoi,

Zoals TeHa al zei kan toxoplasmose alleen bij jonge katten voorkomen. Zelf heb ik 2 katten (ruim 16 en 11 jaar). Omdat ik op dit moment niet weet of ik zwanger ben, doe ik het voor de zekerheid toch maar niet. Je weet maar nooit. Het is trouwens niet veel voorkomend en geldt alleen voor de eerste drie maanden van je zwangerschap. Overigens als je kat buiten loopt weet je ook niet wat hij/zij allemaal uitspookt.

Groetjes,
Neeltje.

Hai

Ik dacht dat je het van de stank (hihihi) kon krijgen. Maar inderdaad ik heb ook gelezen dat je het moest vermijden. Wanneer ik de bovenstaande verhalen lees mag je de kattenbak dus wel verschonen met handschoenen aan, toch vraag ik mij dit af.

tja je hebt nu niet een echt antwoord, helaas. Als je het antwoord gevonden hebt laat je het dan even weten, alvast bedankt he.

veel liefs wies

Hallo Essie

Ik heb gehoordt dat je je eigen kunt laten testen het schijnt als je al heel lang katten heb dat je er imuum voor  kunt zijn. Vraag het aan de ha.  

Maar toch laat het je vriend (man) schoonmaken hij wil toch ook graag een gezond kindje :)

Groetjes lily

Terug
Bovenaan