kattenbak verschonen

A

Anoniem

Guest
hoi meiden..even een vraagje aan jullie over de kattenbak.
Kan ik m nou wel of niet verschonen?
Ik doe het nu met handschoenen aan en daarna doe ik heel goed mn handen wassen..heb al op verschillende sites gelezen als je het op die manier doet dat het dan geen kwaad kan.
Maar de mensen om me heen raden het me zowiezo af ook op die manier...dus nu ga ik toch twijfelen....wat vinden jullie??

groetjes tine

Hoi Tine,
Ik zou het niet doen. Die bacterie die je kunt oplopen heeft voor jou geen gevolgen,maar mogelijk wel voor je ongeboren kindje. Laat je partner het lekker opknappen!
Patricia

Hoi,

weet je wat ik raar vind??

ik heb mijn hele leven katten gehad, en ze zeggen dat je dan antistoffen zou moeten hebben tegen de ziekte...ik heb ze dus niet!!! Zelfs niet een beetje...

Ik zou idd het zekere voor het onzekere nemen en je vriend/ man m laten verschonen...

Groetjes Valerie

Ik zou inderdaad het verschonen van de kattenbak aan iemand anders laten. Het risico dat je loopt is niet gering. De aandoening toxoplasmose kan vergaande gevolgen voor je kindje hebben, waaronder blindheid of heel erg slechtziend. De bacterie wordt overgedragen door de ontlasting van katten.
Dus wees wijs en doe het niet.

Groetjes,

Annemiek 30 weken en 4 dagen.

Hoi Tine,

Ik zou hier echt mee uitkijken.
Je hoort er zo veel verhalen over.
Je kunt beter nu voor de gezondheid gaan van jullie ongeboren kindje.

En idd laat je man of vriend het lekker doen.

Groetjes Nathalie

hoi hoi,

mijn is gezegt door de verloskundigen dat je dat echt niet moet doen!!!

groetjes liek

Hoi Tine,

Ik ben nu net zwanger van onze vierde en heb altijd de kattenbak verschoont. Doe het nu nog steeds, als ik het niet doe gebeurt het dus niet!! En mijn kids hebben er niets aan overgehouden. Ik heb van die plastic zakken onderin de bak zitten en hoef dus met mijn handen niet in de inhoud te zitten. Na het verschonen was ik goed mijn handen!!! Ik kan me voorstellen dat als je met je handen aan de poep gaat zitten er een groot risici is, maar als je niets aanraakt kan er naar mijn idee ook niets gebeuren!!!

Groeten A

Hoi anha,

Daar ben ik het mee eens. Ik verschoon ook af en toe de kattenbak (als mijn man er is, dan doet hij het hoor, maar hij is soms een paar dagen weg) en dan schep ik met een schepje de poep uit de bak met handschoenen aan. Ik raak de poep dus echt niet aan.

Maar ik kan moeilijk de bak helemaal vol laten als mijn man weg is. Lekker voor de katten....

Terug
Bovenaan