kattenpoep

Hoi, wij wonen in de stad op een bovenwoning. In de zomer zitten we veel voor onze deur op ons stoepje. Er is ook een mini voortuintje van de onderbuurman, volledig begroeid met gras. Heerlijk plekje om te zitten, maar dat gras ligt vol katten. We hebben een buurt met vreselijk veel katten.  Wie heeft tips om van die poep  af te komen en ze weg te laten, zodat mijn ukkies ook over het gras mogen lopen en er zelfs op kunnen gaan zitten? Ik heb wel eens wat gehoord over peper.  Maar hoe vaak en hoeveel moet je dat dan strooien?  Wie weet raad? Groetjes en alvast bedankt.
 
Hoi.
ik heb wel eens gehoord dat je koffiedrek in de tuin moet strooien op de plekken waar katten graag hun behoefte doen. Ik heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd. Ik heb wel eens een bus kattenschrik gekocht, maar dat hielp voor geen meter en kost ook nog eens aardig wat geld.
Gr Es
 
Ha Es, heb je ook enig idee hoe vaak je dat moet herhalen? Want een grasveldje vol koffiedrek is natuurlijk ook niet super om op te zitten, maar al een zeer dun laagje genoeg zou het wellicht wel ideaal zijn. Dank je.
 
Hoi,

Weet zelf niet wat DE remedie is, want wij hebben zelf katten en die hoeven de tuin dus niet uit (eigenlijk is dat de beste remedie: zelf katten nemen, die jagen vreemden wel weg en gaan eigenlijk nooit in de eigen tuin zitten poepen...die van ons gaan op de bak)

Maar wat met katten wel zo is: ze wennen aan een heleboel... dus als de koffiedrab helpt zal het na een tijdje best zo kunnen zijn  dat ze toch weer komen... een collega van heeft een redelijk tijd succes gehad met sambal, wie weet bij jullie ook?

Groetjes,
Marije
 
Even een reactie van een katteneigenaar. Er gaan veel verhalen de ronde wat je kunt doen om te voorkomen dat katten ergens hun behoefte doen, maar het antwoord is heel weinig. Als een kat eenmaal heeft besloten dat dit de plek is om te poepen breng jij die kat daar bijna niet meer vanaf. Tenzij je kunt voorkomen dat die kat nog op die plek komt.
 
Hoi,

Je kan idd weinig doen, ik heb er zelf twee en als iemand last van ze heeft raad ik ze aan om er een emmer water overheen te gooien, of ze dan uiteindelijk wegblijven? Katten hebben een eigen willetje, die krijg je niet zomaar weg.
Ik heb wel gehoord dat peper heel erg gevaarlijk kan zijn voor katten zeker als ze teveel binnen krijgen, dus  zou ik dat afraden om te doen.
suc6  
 
Terug
Bovenaan