kauwen op speen

Onze kleine (ruim 7 maanden) heeft sinds een paar weken twee ondertandjes. Hij eet al een half broodje en fruit en warm eten met stukjes, maar nu begint hij de laatste dagen op alle spenen te kauwen... De fopspeen en flessenspeen moeten het steeds ontgelden. Speentje geven we nu alleen nog als het huilerig is en bij het slapen gaan. Dat gaat goed. Maar hoe moet dat met de fles? Het heeft me deze week al twee spenen gekost...
Ik denk eraan om de speen van het sapflesje te vervangen voor een drinktuitje, kan dat ook met de melkfles? (omdat de melk warm is enzo) Is het moeilijk voor ze om aan zo'n tuitje te wennen over het algemeen? Ik weet dat alle kinderen anders zijn maar wie heeft er ervaring mee? Ik dacht aan de tuitbeker van Avent. Kan het het beste een harde of een zachte tuit zijn? Ik dacht zelf hard omdat hij er vast heel erg op gaat kauwen. Wie weet raad?

Groetjes Patricia, mv Justin
 
Hoi Patricia,

Wij gebruiken ook de antilek- bekers van Avent. Dat gaat heel goed. Wij gebruiken de groene tuitjes, volgens mij de harde. Akim bijt ook telkens op de spenen en dit werkt heel goed.

groetjes
 
Hoi Vivian en Cindy,

Bedankt voor jullie reacties.
Vivian, ik ga zeker eens kijken naar de Avent bekers.
Cindy, we gebruiken het speentje nu voornamelijk nog om in slaap te komen en dat kan dus niet met een bijtring. Overdag geven we het bijna niet meer.

Ik hoop dat er nog meer reacties komen en dan vooral over de tuitbekers.

Groetjes
 
Wat de speen betreft, ons zoontje (hij is inmiddels wel 2), bijt ook altijd zijn speen kapot. Ik gebruik de massieve spenen van Bibi, alleen worden die pas aangeraden vanaf 12 maanden. Anders moet je maar eens navraag doen bij het consultatiebureau. Succes
 
Terug
Bovenaan