Onze kleine (ruim 7 maanden) heeft sinds een paar weken twee ondertandjes. Hij eet al een half broodje en fruit en warm eten met stukjes, maar nu begint hij de laatste dagen op alle spenen te kauwen... De fopspeen en flessenspeen moeten het steeds ontgelden. Speentje geven we nu alleen nog als het huilerig is en bij het slapen gaan. Dat gaat goed. Maar hoe moet dat met de fles? Het heeft me deze week al twee spenen gekost...
Ik denk eraan om de speen van het sapflesje te vervangen voor een drinktuitje, kan dat ook met de melkfles? (omdat de melk warm is enzo) Is het moeilijk voor ze om aan zo'n tuitje te wennen over het algemeen? Ik weet dat alle kinderen anders zijn maar wie heeft er ervaring mee? Ik dacht aan de tuitbeker van Avent. Kan het het beste een harde of een zachte tuit zijn? Ik dacht zelf hard omdat hij er vast heel erg op gaat kauwen. Wie weet raad?
Groetjes Patricia, mv Justin
Ik denk eraan om de speen van het sapflesje te vervangen voor een drinktuitje, kan dat ook met de melkfles? (omdat de melk warm is enzo) Is het moeilijk voor ze om aan zo'n tuitje te wennen over het algemeen? Ik weet dat alle kinderen anders zijn maar wie heeft er ervaring mee? Ik dacht aan de tuitbeker van Avent. Kan het het beste een harde of een zachte tuit zijn? Ik dacht zelf hard omdat hij er vast heel erg op gaat kauwen. Wie weet raad?
Groetjes Patricia, mv Justin