kauwen op speen

hallo,heeft iemand een idee waarom onze anouk tijdens het drinken op de speen kauwt en de fles niet meer leeg drinkt,ze laat wel de helft staan.ze kan dan toch nog niet genoeg hebben gehad??misschien verkeerde speen,avent nr 2,gebruik ik al een poosje en dat ging altijd goed.ook kreunt ze en is heel onrustig tijdens het drinken.

gr petra mv anouk

Hallo!
hier al zo'n 1,5 week hetzelfde probleem. Voorheen nooit problemen met het drinken en opeens superonrustig en kermen en kreunen en weet ik wat allemaal. Ook zit hij (Tijl 20-06-07) soms alleen wat met de speen in zijn mond zonder te drinken en kan dan echt niet genoeg hebben. Uiteindelijk krijgen we met veel hangen en wurgen de fles zo goed als leeg, maar makkelijk is het niet.
Omdat we denken/dachten dat het krampjes zijn, zijn we sinds vorige week overgestapt op Nutrilon Omneo, het lijkt íets beter te gaan, maar het is nog steeds een karwei.
Het lijkt wel of hij geen plezier beleeft aan het drinken, alleen misschien de eerste 100 cc.
Heb dus hetzelfde probleem en helaas nog geen oplossing!

Suus

dat kreunen ken ik niet, dat kauwen wel. dat heb ik geïnterpreteerd als teken, dat ze inderdaad genoeg hebben, dus ik geef hem dan niet meer, ook al is de fles niet leeg. ik ga niet hangen en wurgen/proppen. het risico is wel dat hij de 4 uur dan niet redt, maar dan geef ik de volgende fles gewoon wat eerder, als hij begint te huilen.

Hoi,
Ik denk ook dat Anouk dat doet omdat ze niet meer hoeft.
Ken ook het gevoel van ''ze kan zo toch niet genoeg hebben gehad?''
Maarja, dat voelen alleen die kleintjes..
Onze jongste is nu vijf weken en geen hongerig kind.
Ik heb me er maar bij neergelegd, ze is heel tevreden en slaapt eigenlijk al vanaf het begin door.Drinkt maar flesjes van 130, en niet eens altijd leeg..Ze geven het zelf wel aan.
Soms helpt het om de fles even kort bij te warmen...Of een boertje tussen door, of een rustpauze..
Maar bij ons is het zo, als je niet wilt...nou dan de volgende fles maar weer..
En als de kleine meid moet poepen kreunt ze soms ook tijdens het drinken..stopt dan, en moet eerst de ontlasting kwijt..na het verschonen drinkt ze weer verder...
Achja, gaat vast ook weer over..
Ik zie en lees ook vaak dat mensen snel van voeding wisselen als het even tegen zit, of een andere speen gaan gebruiken..maar daar moeten ze ook weer een tijdje aan wennen, dus volgens mij schiet je daar niet meteen iets mee op..
Het blijven kinderen, en die veranderen nu eenmaal snel..
Groetjes R

hoi,ja dan zal ze inderdaad wel genoeg gedronken hebben,vond dit wat vreemd omdat ze voorheen haar flesjes wel leeg dronk.en dat kreunen is soms zo erg dat haar hoofdje ook heen en weer vliegt,dan laat ze wel eens een poepje maar de ontlasting komt dan niet,t zal haar dan wel dwars zitten.tis een moeilijke poeper heb ik het idee want er gaat een hoop gekreun en gesteun aan vooraf.
groetjes petra mv anouk

Terug
Bovenaan