kauwen

Hallo meiden,

Tim is nu de 9 maanden gepasseerd, maar heeft nog steeds moeite met bepaald vast voedsel.

De boterhammen eet hij perfect, hij is er ook dol op. Maar al het andere voedsel moet glad zijn, anders gaat hij enorm kokhalzen, verslikt hij zich en is een spuugpartij het gevolg. Potjes voor 8 maanden, geprakte banaan, rijstwafeltjes, broodkorstjes uit het vuistje, soepstengels of koekjes, ik hoef er niet mee aan te komen....

Is er iemand die dit herkent en tips voor me heeft?

Gr Ingrid

Caspar wordt 27 november 8 maanden en ik heb hetzelfde probleem. Zelfs boterham gaat er niet in. Kokhalzen en echt overgeven. Ik houd me aanbevolen voor tips.

Hoi,
Wat het belangrijkste is is dat je het niet te vochtig maakt, dat nodigt niet uit tot kauwen, maar doorslikken kan ook niet dus gaan ze kokhalzen!
Dus geen (kook)vocht toevoegen, je kunt bijv een banaan in schijfjes van 2-3mm snijden en dan in blokjes maken, is wel wat snijwerk, maar ze gaan er direct goed van kauwen, ook worteltjes bijv kun je in de lengte 2x doorsnijden en dan kleine partrjes maken!
Sommige kindjes hebben gewoon wat tijd nodig om eraan te wennen, maar vocht is vaak de grootste boosdoener, als iets droog aanvoelt gaan ze hun speeksel gebruiken om het klein/vloeibaar te maken!
Succes ermee

Terug
Bovenaan