kdv..

A

Anoniem

Guest
Ben even nieuwsgierig hoe jullie kindjes het vinden op het kdv...

En natuurlijk wat vinden jullie erzelf van..

Yanick is nu bijna 5 1/2  maand  en hij gaat sinds 3 weken naar het kdv (3 dagen in de week).  Hij vindt het volgens mij hartstikke leuk. Hij houdt van veel mensen en kindjes om zich heen. Het kan hem niet druk genoeg zijn. Hij slaapt dan ook heel weinig daar. Na een dag kdv is hij meestal doodop, maar die slaap haalt hij thuis gewoon in. Ik ben ervan overtuigd dat de leidsters wel erg hun best doen om hem te laten slapen, maar hij wil gewoon niet, Misschien gaat het beter als de nieuwigheid eraf is.

Mij bevalt het ook goed. Het zijn allemaal lieve mensen daar, er is een heleboel om mee te spelen  en ik laat Yanick daar gerust met een gerust hart achter. Positief dus!

Kay nu 4,5 maand brengen we al ruim een maand naar het KDV, hij gaat nu nog 4 dagen! Maar elke morgen is het feest, als hij in z'n maxicosi gezet wordt begint hij al te lachen en zodra hij de leidsters ziet kraait hij het uit... geweldig! Alles wat we doorgeven betreft het kereltje wordt gelijk door de leidsters opgepakt. Tuurlijk heb ik mijn momenten dat ik met dikke tranen in de auto zit, maar diep in me hart weet ik dat ze zo ontzettend lief zijn voor het kereltje en genoeg met hem knuffelen en doen. Bellen mag altijd, dat stelt mams op haar momenten erg gerust...

En het gevoel, als je onverwachts binnenkomt en Kay zie je lekker spelen en het naar z'n zin hebben is onbeschijfelijk, hij herkent mama's stem en kijkt op met een smile van oor tot oor  die hoort bij mij!!!!!!!!!!!

Groetjes Wan

Hallo,
Aan de overkant van ons is het kdv,  dus Britt gaat heel makkelijk 's ochtends op mijn arm naar de overkant. Bij binnenkomst wordt ze al met open armen ontvangen. Ze moet dan ook gelijk glimlachen en gaat gelijk helemaal op in de groep. Ze liggen samen in het midden van de zaal op een groot kleed met allerlei verschillende babygym's. Ze hebben wipstoeltjes, boxen, hangmatten etc. Dat wisselen ze allemaal af. De baby's onderling hebben ook veel contact. Dat is echt heel mooi om te zien. Iedereen heeft zijn/haar eigen bedje en daar ligt ook hun kdv-knuffeltje in. Ook hebben ze allemaal een eigen kdv-speentje.
Britt gaat op dinsdag en woensdag naar het kdv en ik laat haar met een gerust hart achter.  Britt heeft het er erg naar haar zin. Ze brabbelt wat af op een dag hoor ik vaak.
Inderdaad als ik haar kom halen herkent ze mijn stem ook en is dan ook heel blij.
Het is ook leuk om de ouders te leren kennen van de andere kindjes. Begin september is er een tuinfeest voor alle kindjes en de ouders. In april hadden we een 'ouderavond' en hebben we de kinderliedjes doorgenomen en gezongen die ze daar leren en een nieuwe oudercommissie samengesteld. Ik was er net nieuw en ik heb gelijk allerlei mensen ontmoet.
Al met al, we zijn er allemaal erg blij mee!
Groetjes,
Britt, Patrick en Marie-José

In 1 woord: super!!!!
Christian heeft het altijd prima naar zijn zin, schijnt daar altijd een uitstekend humeur te hebben (de moeilijke dagen bewaart hij voor ons ) en valt thuis doodmoe in slaap van al die drukte en mensen. Wij zijn ook erg tevreden met het KDV, ze luisteren heel goed naar onze wensen. We hebben er alle vertrouwen in.
Zo jammer dat we daar weg moeten ivm de verhuizing!!

Groetjes, Karin

Hier gaat het ook heel goed. Ilyas heeft het er prima naar zijn zin, geeft de leidsters een grote glimlach als we binnen zijn, speelt lekker, slaapt en eet/drinkt er goed, dus papa en mama ook blij.

Mijn oudste (2 jaar) heeft het er ook prima naar zijn zin, alleen afscheid nemen 's ochtends is soms moeilijk (afhankelijk ook van welke leidster er is (we gaan altijd om 7.45 en dan zijn nog niet altijd zijn vaste leidsters begonne, maar worden de vroege kindje op 1 groep opgevangen). Maar goed, die vermaakt zich er ook prima.

Ze gaan trouwens allebei 2 daagjes in de week.

Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt? Gaat jouw kindje ook naar het kdv of zit je erover te denken? Of gewoon benieuwd?

Groetjes,
Mienetje

ohh, hadden ze bij ons maar een plekje, kan niet wachten totdat fleur naar het kdv gaat, ik vindt het persoonlijk erg goed voor ze, ze leren van elkaar, ook als ze zo klein zijn. Maar helaas, nieuwbouw gaat nog zeker een half jaar duren, nu dus maar 5 ochtenden werken en snel naar huis

Terug
Bovenaan