KDV

Hoi,

ben goed op dreef...........

Isis gaat 2 januari voor het eerst naar een kinderdag verblijf, 1 dag per week. Eerst een ochtend, om te wennen. Ik vind het doodeng! Dat ik haar daar achterlaat, gevoelsmatig dan hé? Ben zo benieuwd hoe het gaat, bijv. met slapen en is zo'n dag niet te lang...HELLUP. Kunnen jullie me even geruststellen, please,

x Esther

Ja hoor, ik wil je wel gerust stellen.
Het komt allemaal best goed. Kindjes wennen vrij snel aan zoiets.
Waarschijnlijk vind ze het ook hartstikke leuk om met de andere kinderen te spelen, ze doen er leuke dingen, ze gaat knutselen, liedjes zingen, verhaaltjes luisteren.
En het is maar een dagje, dus als ze niet zoveel slaapt als anders kan ze het de andere dagen lekker inhalen...

Ja hoor!

Heather vindt het geweldig op het kdv. Ze heeft geen een ochtend hoeven huilen en als ik haar wegbreng dan kijkt ze niet op of om. Wat ook heel leuk is, is dat ze echt met haar knutselen. Ben daar zelf geen ster in en zou dus nooit zelf op het idee zijn gekomen om potloden voor haar te kopen. Verder vindt ze het contact met andere kinderen ontzettend leuk.
Het zal best even wennen zijn, en ik zit ook iedere woensdag (werk ik thuis) vanaf drie uur naar de klok te kijken of ik haar al op kan halen, maar volgens mij is het voor Heather een hele waardevolle aanvulling op haar thuis situatie.

Groetjes, KT

Elsa gaat sinds 1 december 2 middagen naar het KDV en kan me voorstellen dat je het zelf ook eng vind. Vond ik ook. Maar Elsa huilt alleen even als ik wegga en als ze daar op bed moet huilt/schreeuwt ze de boel ongeveer 15 minuten bij elkaar, maar gaat daarna slapen als je haar geen aandacht geeft. Verder heeft ze het daar erg naar haar zin en vooral het spelen met andere kindjes is erg leuk.

Ik denk dat wij als moeders zijnde ons meer zorgen maken dan nodig is en dat je kindje het geweldig zal vinden met al die andere kindjes. En natuurlijk leren die kindjes dan ook weer van elkaar.

Terug
Bovenaan