KDV

Vandaag onze kleine scheet weer opgehaald bij het kdv, maar ik ging er blijer heen dan dat ik er van terug ging.
Ik vroeg zoals altijd hoe het ging...tja zeiden ze niet zo goed. Ze moppert veel en kan heel kwaad worden...
Ja ik merk dat sinds een paar dagen thuis ook dat ze snel üitgekeken is".
Ik had gevraagd waar ze aan dachten dat het kon zijn.
Ze wisten het ook niet. IK denk aan een sprong (ze is bijna 8 maanden) en voor me gevoel wil ze veel meer dan dat ze kan.Zal dat ergens mee te maken hebben??Ik had ook gevraagd of dat ze dat niet bij andere kindjes kende?Nee....., kreeg ik als antwoordt...Nou daar ging ik dan naar huis met tranen in mijn ogen, doe ik dan toch iets verkeerds?
Ze kan ook super lief zijn, hoor.Ik weet niet wat het is.Als ik weer een morgen denk dat ik haar op moet halen dan krijg ik al pijn in mijn buik. Ja, hoevoel ik me?Zij kan er niks aan doen...Verdrietig, schaamte? Ik had het bij het kdv ook over sprongetjes...nou dan kijken ze me aan...niet wetend waar ik het over heb.Ze vroegen ook of dat we haar thuis gewoon lieten liggen als ze kwaad was of dat we haar meteen optilde...Ja dat verschilt.Beetje mopperen laten we haar wel liggen maar als ze echt krijst dan laat ik haar niet krijsen....TOCH???Pffff..moeilijk allemaal...Ik mis dan echt een beetje feedback van iemand die het ook heeft, maar ja ik hang het ook niet aan de grote klok.Iedereen heeft dit toch wel eens? Het is niet dat ik niet tevreden ben over het kdv hoor, ze zijn super lief voor dr.En ze gaat ook er erg graag heen..Zo nou ben ik me verhaal kwijt....

Ha meid,

Wat vervelend! Het is al vervelend dat je soms niet goed weet wat je kleintje wil, heb ik ook regelmatig hoor, zie mijn topic van eind apr. En al helemaal als je dan op het KDV ook niet echt een hart onder de riem gestoken krijgt...

Wat jouw vraag over het 'pak ik haar dan te snel op?' betreft: ik denk dat je zelf best aanvoelt wanneer het mis is of wanneer je kleine meid het gewoon gezelliger vindt om op schoot te zitten en jou een beetje uitprobeert. En dan nog, dat doet toch ieder kind?

Ik hoop dat je hier snel doorheen bent, en dat ze op het KDV goed met haar omgaan. Als je er verder tevreden over bent is dat in ieder geval fijn.
Ik merk zelf ook dat ze op het KDV soms wat meer en soms wat minder puf hebben, met name met kindertjes die hun dag niet hebben. Tsja, ik probeer mezelf dan maar voor te houden dat het voor Diederik ook niet verkeerd is als hij niet altijd in het centrum van de belangstelling staat, zoals thuis. Maar ja, dat zegt mijn hoofd dan, maar mijn hart...

Nou meid, zet 'm op!

x

Erg vervelend he!!had het met mn dochter destijds ook wel hoor.nu bij de 2de ben ik makkelijker gaan denken.Kyandro heeft ook erg moeten wennen bij het kvd.en huilde soms heel de middag,voelde me dan ook rot,maar aan andere kant dacht ik dan ook:hun moeten er nu zijn voor hem,en dan gingen ze soms wandelen met hem en dat hielp dan ook waardoor die dan in slaap viel.
ik krijg meestal wel herkenning gelukkig,zoals dat hij moest wennen ,moe was,tandjes krijgen,als goede leidsters op het kvd zouden ze jou ook moeten troosten,en sprongetjes horen ze toch ook te kennen??vreemd hoor!en echt geloof me:alle kindjes hebben wel eens wat,al is het dan misschien wat anders dan boos zijn.
echt ga vanzelf over.
en gewoon doen wat jezelf gewend bent en goed lijkt voor je kleintje,ook bij het kvd horen ze op een gegeven moment te weten hoe ze met jou meisje om moeten gaan daar zijn ze wel voor opgeleid mogen we hopen.
succes liefs jootje

Hoi sens, je doet het prima hoor! Jij bent de moeder, jij weet wat het beste werkt en is voor jouw kindje. Ieder kind is anders, dus het kdv moet haar niet met anderen vergelijken. Hier hetzelfde verhaal, onze meid is nu 6,5 maand en wil op het kdv niet in de box en niet in de wipper. Tja, ze wil nou eenmaal de ruimte.. ze kruipt al een beetje en wil overal heen rollen. Daar krijgt ze daar de ruimte niet voor, want dat is te lastig? Dus ook wat mopperen. Ik moet er alleen maar om lachen, ze heeft een sterke eigen wil. Niet teveel mee rondlopen hoor en blijf genieten. Ieder kind is anders en jij doe het naar je beste kunnen. Ik laat me ook niet gek meer maken.
Sterkte! Groetjes

He wat vervelend dat je je zo voelt! En ik kan het me heel goed voorstellen.
En het is helemaal niet gek dat kids van deze leeftijd zo zijn. Ze leren ineens zoveel en ze beginnen ook eenkennig te worden. En wat raar dat ze op het kvd niks weten over sprongetjes.
En echt niet aanjezelf twijfelen hoor! Jij bent haar moeder, dus jij kent haar het beste.

Liefs Maartje

Hi,

Ik heb dat ook gehad, dat ik zei dat hij door een sprong in zijn ontwikkeling aan het gaan was. Nou daar hadden ze nooit van gehoord. Heel maf. Ik heb het een beetje uitgelegd maar ik betwijfel of het helemaal over kwam.

Het zijn schatten van meiden hoor, ik geef Warren ook met een gerust hart af (dat ik nog steeds met een brok in mijn keel wegloop ligt niet aan hun) maar ze zijn niet altijd even snugger...

Jij kent je kind toch het beste, laat je niet onzeker maken hoor! En tja, dat groter worden, dat gaat nou eenmaal met (meestal) ups en (soms) downs.

Sterkte!
Evje

Terug
Bovenaan