keel en neusamandelen

hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met het weg alten halen van de keel en neusamandelen want mijn zoontje van drie moet hier binnennkort aan geopereerd worden wie heeft er nog nuttige tips voor mij over het hoe en wat van het voorbereiden van mijn zoon op operatie en de dagen erna???

groetjes rennie

Hoi
Mijn dochtertje is vorig jaar geopereerd aan haar neusamandelen. Ze was toen 19  maanden,dus wel jonger als jouw zoontje. Het viel reuze mee, maar keelamandelen is een zwaardere  operatie.   Ze werd om half 9 geopereerd en we mochten om half 12 al weer naar huis.
In het ziekenhuis werd ze ook goed voorbereid. Van te voren hebben we al een bezoekje aan de afdeling gebracht en werd alles uitgelegd met foto's. Ik mocht mee tot de narcose, en na de operatie ook gelijk weer bij haar.
Ze was ook wel een pittige tante, want na een uurtje huilen ging zij vrolijk spelen,   de andere kindjes vielen als een blok in slaap.
Ze is  er ontzettend van opgeknapt, ze liep altijd met een snotneus, en na de operatie is ze eigenlijk nooit meer verkouden geweest. De huisarts vond haar eigenlijk nog wat te jong, maar ik ben blij dat we het hebben doorgezet.
Succes met jouw zoontje.
groetjes Melanie

Hoi,
Misschien kan je op www.kno.nl en dan bij het kopje voorlichting nog aanvullende informatie vinden over hoe de ingreep precies plaatsvindt.
Heel veel sterkte!
Groetjes Marieke

Hallo,
Mijn zoontje is in febr. 2 geworden, en we hebben 2 weken geleden zijn keel-en neusamandelen weg laten moeten halen.
Dus een stuk jonger dan die van jullie, maar toch. Ik vond het in eerste instantie best tegenvallen. Ik ging dan mee naar de ok, voor de narcose, en moest daarna op de uitslaapkamer wachten totdat ik zou worden geroepen. Na een aantal minuten kwam hij terug, eerlijk gezegd was het een hoopje ellende. Heel verdrietig en in de war, wat is er gebeurd. En pijn, en bloed uit neus en mond. Ik schrok best wel even ookal ben je er op vooorbereid.Het is toch je kind he, zo sneu. Wij moesten nog 1 nachtje ter observatie blijven, omdat hij nog zo klein is. De eerste dag was even best heftig vond ik, maar na een paar dagen knapte hij goed op. Ong. 1 week heel rustig aan gedaan, en nu gaat t weer super met hem!
Echte tips heb ik geloof ik niet. Wij waren er wel allebei bij de hele dag, laat echt merken dat je er bent voor je kind. Er worden regelmatig info-middagen gegeven in t ziekenhuis, en gezien zijn leeftijd is het misschien handig om daarheen te gaan. Iedere ervaring is trouwens anders he, en ieder kind ook! Het lijkt wel een kleine ingreep, maar voor een kind is het heel wat!! Per kind verschillend.
Heel veel succes en ik hoop dat het meevalt!
Ik dacht steeds bij mezelf:uiteindelijk is het voor een goed doel.

Hier is de jongste met 1,5jaar geholpen aan neusamandelen en buisjes in de oren en met 2jaar en 8maand aan de keelamandelen en opnieuw aan de neus.
Beiden keren viel het me mee.
Voor de tijd eerst het verhaal van de slaapdokter, ze lieten alels precies zien hoe het ging, ook lieten ze alles rondgaan zodat de kindjes live konden voelen en zien wat het was, en op een grote beer werd alles dan gedemonsteerd. dat maakt het net even iets duidelijker voor de kindjes.
Na de tijd zullen ze vaak boos zijn, probeer dan rustig op ze in te praten, en zeg dat het pijn doet maar dat het snel beter gaat als ze drinken of ijs eten. De eerste slok is het ergst, daarna nog 2 flinke slokken en het is weer even klaar.
Op de zaal wilde 1 kindje niet drinken, zo zielig want de mama wist niet meer hoe ze het voor elkaar moest krijgen. Toen bedachten we een oplossing, wedstrijd wie het best kon drinken en ja hoor iedereen deed mee, en zo was het drinken ieder half uur een stuk fijner.
Hopelijk gaat het bij jullie ook zo goed, sterkte.

Ps denk aan ook schone kleding voor uzelf, ik ben 2x compleet ondergespuugd en dan is het wel zo fijn dat je op het toilet even iets anders aan kunt doen.

Terug
Bovenaan