keel- en oorontsteking???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik ben wel echt een ontzettende miep met Marissa moet ik zeggen daarom wil ik graag jullie mening.

Marissa is echt snot verkouden. Ze heeft geen echte koorts, ze heeft 37.6. Volgens mij is dat iets verhoging. Ze is redelijk levendig en drinkt goed. Eten doet ze ook maar wel minder dan anders. Ze is wel heel erg zeurderig, ze wil echt alleen maar bij mij en als ze speelt en ze valt een keer dan is ze echt ontroostbaar. Echt niet zichzelf dus maar wel levendig genoeg. Maar ze is dus wel erg schor en ruikt een beetje uit haar mond. Naar mijn idee kan dit duiden op keelontsteking. Verder zit ze veel aan haar oor. Ze heeft al 2 keer oorontsteking gehad en daar lijkt het een beetje op. En nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet. Ik sta alweer op het punt om morgen naar de dokter te gaan maar vraag me dus af of dat wel nodig is. Ik ga haar in ieder geval zo in bad doen met Zwitsal eucalyptus, smeer haar in met baby luuf en denk dat ik haar een paracetamol geef.
Kunnen jullie zeggen wat jullie zouden doen?

groetjes Linda mv Marissa 15 maanden

hi linda

zo zat ik 2 weken geleden ook met djaimy hij was levendig genoeg maar hij wilde niet drinken en was wel wat zeurderig dan anders en af en toe zat hij wel aan zijn oren lichte verhoging ook,  dat was op een woensdag, toch maar even aangekeken en vrijdags was het nog een beetje hetzelfde beeld drinken ging weer enzo maar bleef flink hoesten en had daar echt wel pijn aan. en zaterdagavond alles eruit gegooid en diarree  maar nog geen koorts ofzo toch maar ha-post gebeld en ors gehaald op advies maar zomdagmorgen kreeg hij wel koorts dus mochten we toch langskomen wat bleek meneer had dus dubbele oorontsteking en lichte hoge luchtweginfectie(keel). dus ik zou gewoon morgen even afspraak om voor de zekerheid na te laten kijken.

de 1e keer dat djaimy idd ook oorontsteking had was het een heel ander beeld 40 graden koorts hangerig snotverkouden en nu dus niet en zodoende heb ik daar niet als eerste aangedacht

sorry voor het lange verhaal maar kon niet anders duidelijk maken wat ik bedoel zeg maar

succes groetjes angela mv djaimy

Lieve Linda,

Allereerst wil ik zeggen dat jouw bezorgdheid gewoon moederinstict is. Daar hoef je je niet voor te excuseren hoor! Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als jij en morgen ook naar de dokter zou gaan. Oorklachten is heel vervelend. Zou dat niet verwaarlozen
Hoop dat jullie een rustige nacht hebben en dat Marissa zich snel weer beter voelt

liefs Achnita mv Mike (4jr) en Brian (16,5mnd)

Hoi Linda,

Als ik je verhaal lees heb je grote kans dat het weer oorontsteking is en dat is natuurlijk erg vervelend voor Marissa. Ik zou zeker morgen naar de dokter gaan. Waarom zou je niet gaan? Je bent echt niet overbezorgd hoor! Je kan beter een keer voor niks gaan, als dat je bijvoorbeeld in het weekend zit en naar de HAP moet. Dat is toch lastiger vind ik.

Heel veel beterschap voor Marissa!

Groetjes Babybelle

Hoi Linda,

Gewoon gaan als je het niet vertrouwd. Beter te vroeg dan te laat. Want een oorontsteking die er al even zit is ook niet goed volgens mij.

groetjes MAris

Hoi Linda,

ik vind je helemaal geen mieperd hoor!! Ik zou denk ik wel naar de HA gaan. Al is het alleen maar om oor en keelontsteking uit te sluiten. Wel zielig hé, als ze zo zijn?? Je zou ze zo graag willen helpen, maar dat kan niet, behalve lekker veel met mama en papa kroelen en mss een zetpilletje.

Laat je nog ff weten wat je hebt gedaan??

Beterschap met je meissie.

Liefs Debby.

hoi Linda,

gewoon morgen langs de huisarts hoor! Als je gevoel zegt dat er iets mis is dan klopt dat meestal.
En ook Sarah had twee weken terug een dubbele oorontsteking die ik even aangekeken had omdat ze eerst geen koorts had..dat kwam later...Gewoon even langs gaan dus.
Beter een keer te veel dan een keer te weinig!

Laat je even weten hoe het met je mooie meisje gaat?

Groetjes,
Tamar

Hoi lieve meiden,

Toen ik al jullie berichtjes las was ik gewoon serieus ontroerd. Wat zijn jullie toch schatten allemaal. Vanochtend ben ik inderdaad even naar de arts geweest met Marissa. Haar amandelen zijn geiiriteerd maar haar oren en keel waren verder (nog) goed. De arts zei wel dat het nog kan komen en we haar dus goed in de gaten moeten houden. Als ze koorts krijgt (38) dan moeten we meteen contact opnemen.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan