keelamandelen

Mijn zoontje is 1,5 en wordt binnenkort geopereerd aan zijn keelamandelen en krijgt tevens buisjes in zijn oren. Wie heeft er ervaring hiermee op deze jonge leeftijd?
Bedankt alvast voor eventuele reacties.  
 
Hoi,
Mijn zoontje was ook 1,5. Hij kreeg toen ook buisjes en er zou gekeken worden naar zijn neusamandelen.
Deze zijn er toen ook gelijk uitgehaald.
Ik vond het heel erg meevallen. Ondanks dat ik er heel erg tegenop zag. Het is natuurlijk niet fijn zo'n kleintje over te moeten geven aan de artsen. Maar je moet maar zo denken dat er ik weet niet hoeveel kindjes per dag komen.
Het enige dat ik erg vervelend vond was de narcose.
Niet de narcose zelf maar het moeten zien hoe je kindje zo'n kapje op de neus krijgt. Dat beeld staat nog op mijn netvlies.
Maar goed ik wil je niet bang maken.
Na de narcose kreeg hij een fles met ijskoude limonade en daarna was het alweer vrij snel tijd om naar huis te gaan. Hij heeft eenmaal thuis nergens meer last van gehad.
Wel heeft hij daarna een tijd heel slecht geslapen. Vooral het inslapen was een probleem. Wees daar dus maar vast op voorbereid.
Verder wens ik je heel veel sterkte en succes.
Het valt al met al best mee.
Groetjes Mirella
Ps. Laat je ff weten hoe het gegaan is?
 
Hai, ons zoontje was ook 1,5 toen hij buisjes kreeg en zijn neusamandel eruit gehaald is. Iedereen zei tegen ons dat het niks voorstelde en misschien juist daarom vond ik het tegenvallen. Mijn zoontje was vreselijk boos toen hij uit de narcose  kwam en heeft dik een uur gehuild vanuit zijn tenen en wat hiervoor geschreven wordt over het onder narcose brengen dat is ook niet prettig.  Maar dat is voor elk kindje verschillend. De operatie op zich stelt echt niks voor want voordat je zit wordt je al weer bij ze geroepen. Na de operatie knappen ze vrij snel op. We waren om 1 uur al weer thuis en de dag daarna merkten we al niks meer aan hem. Hoewel ik het echt niet fijn vond zou ik het zo weer doen. Hij is er zo ontzettend van opgeknapt. Eerder was verkouden meteen een een oorsteking en nu is ie "gewoon" verkouden zonder al te veel problemen. Daar komt nog bij dat hij een hele onrustige slaper was (snurken, mond open) en nu hij het niet meer zo benauwd heeft 's nachts slaapt hij ook rustiger (en dus beter). Kortom het is echt ff tanden op elkaar die dag maar ze knappen er zo van op. Heel veel sterkte en laat even weten hoe het is gegaan.
 
Ik zou graag willen weten waar jullie kindjes last van hebben, dus waarom de amandelen worden verwijderd. Onze dochter (4) is altijd verkouden, heeft al 4 maanden zulke dikke keel- en neusamandelen dat ze in haar keel tegen elkaar aankomen, keelpijn, klieren in de hals. Maar de huisarts doet er niks aan (ze had nog niet genoeg klieren in haar hals).

 
Hoi, mijn zoontje was chronisch verkouden. Hij had altijd een loopneus (wij waren al blij als hij een week een schoon neusje had), het laatste half jaar voordat hij geopereerd werd gemiddeld 1 keer in de maand een oorontsteking en daarbij regelmatig een keelontsteking. Hij was er elke keer zo ziek van dat hij (te) vaak aan de antibiotica moest en dus zelf ook geen weerstand meer kon opbouwen.  Wij hebben zelf om een verwijzing gevraagd naar een kno-arts en die zei direct na het het aanhoren van ons verhaal dat zijn neusamandel eruit moest en dat er buisjes geplaatst moesten worden. Voor zijn keelamandelen was hij nog te klein werd ons verteld maar hij is hier zo van opgeknapt dat dat waarschijnlijk niet meer nodig is. Vraag gewoon om een verwijzing en laat de kno-arts naar je dochtertje (ik kan je bericht niet lezen terwijl ik dit typ dus ik hoop dat ik het goed onthouden heb) kijken. Wij zijn echt blij dat we de stap hebben gezet.
 
Hoi hoi,
Onze kleine man heeft nooit een oorontstekingen gehad.
Wel was hij snel en vaak verkouden.
Bij ons was eigenlijk de aanleiding dat hij nog helemaal niet praatte.
Of ook maar enkele moeite deed.
Na de operatie ging dit ineens supersnel en verkouden.....wat is dat??? Nooit geen last meer gehad.
Groetjes Mirella
 
Hoi

Bedankt voor de reacties in ieder geval. Mijn zoontje is gisteren geopereerd en het gaat heel goed met hem. Ook het onder narcose gaan en weer wakker worden is goed verlopen. Toen hij eenmaal weer op de zaal was wilde hij meteen drinken. Goed teken, vond ik zelf. Uiteindelijk heeft hij een boel ijsjes op en veel gedronken en we mochten s'middags lekker naar huis. Thuis wilde hij eigenlijk meteen al spelen....een echte bikkel. We moeten hem een beetje in toom houden zodat hij niet te druk wordt.
Ik zag wel op tegen het naar bed brengen omdat je daar zoveel verhalen over hoort maar hij is maar 1 keertje wakker geweest in de avond en we moesten hem zelfs wakker maken om nog een paracetamolletje te geven, maar ook daarna is hij gewoon weer lekker gaan slapen en pas de volgende morgen om 7.00 uur weer wakker geworden...

Al met al is het mij heel erg meegevallen (weet niet wat me nog te wachten staat natuurlijk, maar het begin is goed).
Het enige wat ik moeilijk vind is dat hij honger heeft en graag andere dingen wil dan appelmoes en danoontje (en ijs).

Maar ja, dat komt morgen wel weer..

Groetjes Inga
 
Terug
Bovenaan