Keelpijn door maagzuur

<p>Hi girls,</p><p>Wie heeft er nog meer last van keelpijn door maagzuur etc? Het is rood en ziet er volgens de huisarts geirriteerd uit. Heb nu omeprazol en emasfane (ofzoiets) voor het braken.</p><p>Moet veel koud drinken nemen volgens de huisarts en als het goed is moet het gaan rusten. Iemand ideeen wat ik nog meer kan doen? Het is niet meer leuk!</p>

Herkenbaar! Zowel bij mijn vorige zwangerschap als nu bij mijn tweede. Werd s nachts vaak elk uur wakker met t zuur in m'n mond en een hele zere keel idd. Omeprazol in combinatie met rennies gaat momenteel goed bij mij. Tegen de keelpijn hielp vanillevla bij mij een beetje. En slapen met m'n hoofd hoger (kussen onder t matras) op m'n linkerzijde. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik nog sucralfaat voorgeschreven van de huisarts, zijn zakjes met een soort tandpasta-achtig goedje die ook even verlichten. Dat zou je wellicht nog kunnen vragen. Sterkte er mee, het blijft echt een rotkwaal!

dankjewel! Ik dacht even dat ik de enige was.
Dat goedje ga ik ook maar even vragen. Tot hoeveel weken had je last? Of ging het allemaal weg na de bevalling?

Het ging na de bevalling inderdaad pas weg helaas. Maar toen was ik er ook meteen van af. Ben nu 39 weken en ga er vanuit dat straks na m'n bevalling alles weer over is ☺️ Hoever ben je nu? Ow en s avonds niks meer eten helpt ook een klein beetje bij t slapen. Al vind ik dat echt moeilijk want dan heb ik weer honger haha. 

Ik heb ook erge last van maagzuur en daardoor keelpijn.
Ik ben momenteel 36 weken en 2 dagen zwanger en als ik het zuur savonds voel opkomen eet ik 2 eetlepels havermout (droog zonder water of melk).. bijna niet weg te krijgen maar het helpt mij goed tegen maagzuur!

Ah zo herkenbaar. Echt ellendig he! Ik heb het inmiddels al bijna 18 weken. Nu 24 weken zwanger. Het voelt als een brok in mijn keel de hele dag. Soms gewoon een schorre stem! Genieten van eten is er eigenlijk niet echt meer bij. En echt niemand die het herkent gewoon.. Omeprazol helpt niet, dus helaas geen tips maar ik kan me dus echt goed indenken hoe je je voelt! Ik hoop ook dat het na de bevalling weg is. Sterkte ermee ?

Mali Mali dankjewel! Ik ga dat even proberen.

Essie, heel irritant! Hoop ook echt dat het verdwijnt... Ik wordt er best gek van.

Terug
Bovenaan