Keelpijn hoesten en schor wat te doen? ( en paar nieuwe fototjes)

Hallo allemaal,
Hoe is het ermee?
Nou gister zijn wij nog naar ziekenhuis geweest voor echo ivm waarschijnlijk liesbreukje,
De uitslag krijgen we 27-03 pas.
Maar nu heb ik een andere vraag.
Natas is nu al bijna 2 dagen schor en ik denk dat hij keelpijn heeft,
Zijn lieve brabbel geluidjes maakt hij nu piepend.
En hij huilt alsof hij pijn heeft zodra  hij wat probeert te zeggen.
Wat kan je een babytje van bijna 8 week dan geven?
Anijs door de Kvoeding?
Honing mogen ze niet toch?
Ik denk dat het meer een gewonen verkoudheid is( aangezien bijna  iedereen hier verkouden is door wisseling weer)
Maar ik vind het zo zielig voor hem
verder pak ik hem lekker warm in,, Slaapzakje en dan ook nog dun dekentje over zijn beentjes.
maar is er dus nog iets verzachtends voor zijn keel?

hier ook nog wat foto's van mijn kleine man.:

is hij niet schatig

groetjes Sylvia mama van Natas Damien(26-01-07)

hoi sylvia,

wat zielig voor hem. ik weet niet wat je moet doen, klinkt al goed wat je doet, maar honing mogen baby's inderdaad niet. daar kan heel soms een bacterie in zitten waar een baby zelfs aan dood kan gaan.
wat een schattige foto's trouwens, echt een lief mannetje.

groetjes,
daphne

Hoi Sylvia,
wat een mooi ventje zeg. Leuk.
Tsja aan die keel is weinig te doen denk ik. Als hij neusverkouden is dan kun je hem zoutoplossing geven. Bij de DA verkopen ze neusspray met zoutoplossing geschikt voor kleine baby's. En van VSM zijn er kuurtjes van een week te koop voor bij griep, verkoudheid en om de weerstand op te krikken. Misschien is dat wat voor je.
Groetjes Veerle
P.s. hoe is het eigenlijk met de baan van je man enzo afgelopen? Hebben jullie het er nog over gehad?

hoi sylvia
wat is het toch een droppie!!en hij lacht ook steeds he?boas lacht sinds gisteren ook wel elke keer als hij me ziet.voorheen 3 keer per week ofzo.ze worden steeds leuker vind je niet?wat je aan zn keeltje kan doen zou ik helaas niet weten.boas is ook verkouden maar hij heeft er geen last van.ik geef hem wel neusspray als ik hoor dat hij slijm in zn neusje heeft.
groetjes kari

heey,
heb de zoutoplossing gehaalt en die schijnt te werken,
alleen is het kuchen nog niet over,
veerle mijn man heeft die baan toch genomen maar het is wel op paar voorwaarden van mij( oei wat lijk ik nu streng he)
Hij moet hoe dan ook voor half 9 thuis zijn (kunnen we percies nog lekker even filmpje kijken en tegen elkaar aanknufelen)
En maar 3 x in de week.
Dat kon hij wel begrijpen en gelukkig na aandringen kon dat ook zo bij zijn baas.
Hebben jullie nog tips trouwens over die prikjes voor zalfjes of ijs eropdoen ofzo?

gr sylvia

Heej Sylvia,
wat fijn dat je er toch met je man uitgekomen bent. Is wel erg belangrijk he, om het zo toch samen leuk te blijven houden.
Welke prikjes bedoel je eigenlijk? Quinn heeft afgelopen maandag zijn  inentingen gehad en daar hebben we meteen op de plekjes zelf gemasseerd, zodat het geen harde plek werd. Verder niks aan gedaan. Quinn sliep daarna veel meer en is 's nachts 2x huilend wakker geworden, maar ook snel weer doorgeslapen. Anders moet je bij het CB even vragen of je het warm of koud mag maken. Wat ze ons nog wel adviseerden was paracetamolzetpilletjes te halen. 120 mg. Dat is eigenlijk voor kinderen vanaf 3 maanden, maar we moesten hem maar halveren, want als je ze niet nodig had, dan was het zonde geld. Die tot 3 maanden zijn nml. maar 60 mg. Quinn heeft ze niet nodig gehad.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan