Keelpijn / medicijnen

<p class="p1" style="margin: 0px; font-stretch: normal; font-size: 17px; line-height: normal; caret-color: #000000; color: #000000; -webkit-text-size-adjust: auto;"><span class="s1">Oeps ik had zo een erge keelpijn dat ik keelsnoepjes ofja soort strepsils maar dan van kruidvat eigen merk zitten dezelfde stoffen in en ik heb die 2 ingenomen helemaal niet bij na gedacht of stilgestaan dat dit onder een medicijn valt en niet op de bijsluiter gekeken. Erna dacht ik zal eigenlijk toch eens kijken want wilde er nog een pakken. Nu staat er overal dat het toch afgeraden word en op de bijsluiter niet gebruiken bij zwangerschap word afgeraden ik maak me best wel zorgen nu moet ik de verloskundige bellen ofzo ? Ik ben 36 weken zwanger voel me er echt heel rot om ik let zo goed op met alles en nu dit voel me zo dom. Ik hoop niet dat mijn kindje hierdoor iets krijgt.</span></p>
 
Ik ben toevallig wakker, hoe heet het product precies wat je hebt ingenomen? Ik wil gerust even voor je kijken.

Ik heb alvast even voor normale strepsils gekeken. Reden dat die worden afgeraden is puur dat niet alles volledig onderzocht is waardoor het automatisch word afgeraden. Niet dat er iets in zit wat bewezen schadelijk ik. Ook in dierproeven zijn geen afwijkingen gevonden. Geen reden om je zorgen te maken na 1 of enkele tabletten. Maar zou het natuurlijk niet adviseren te blijven gebruiken.

Om zeker te weten wat je hebt genomen is het handig als je de volledige naam op het doosje even stuurt. Ik val ook zo weer in slaap.
 
[quote quote=10468920]amylmetacresol en dichloorbenzylalcohol kruidvat eigen merk honing/citroen
[/quote]Dat is inderdaad exact hetzelfde als stepsons kwa werkzame stoffen. Als je geen verpakking hebt waar “flubiprofen” op staat zou ik mij geen zorgen maken. Er is niks gemeld over bijwerkingen tijdens de zwangerschap en de reden dat het word afgeraden is puur omdat het niet volledig is bewezen dat het veilig is. Voor de rest van je zwangerschap zou ik zeggen drink thee mee honing of koop een zal zuurtjes voor de keelpijn. Uiteindelijk doet stepsils ook niet meer dan dat :)

Het is niet nodig hier midden in de nacht de verloskundige voor te bellen maar je kunt het overdag natuurlijk altijd even melden.

Ps: ik heb farmaceutische wetenschappen gestudeerd :)
 
Oke dankjewel voor je snelle reactie ik kan er niet van slapen haha ! Nee er staat op die verpakking geen flubiprofen gelukkig van wat ik kan vinden zag inderdaad op internet dat dat zowiezo schadelijk is. Dus gelukkig heb ik dat niet ingenomen. 
 
Oké gelukkig! Ik snap je zorgen zo goed ik wil ook alles helemaal volgens het boekje doen maar dat gaat wel eens even anders. Succes met de laatste weekjes! Ik heb nog 3 maanden te gaan.
 
Terug
Bovenaan