Keelpijn

Hallo allemaal,

Sinds donderdagavond heb ik last van keelpijn. Afgelopen nacht was het echt heel erg, kon bijna niet meer slikken. Ik was gistermiddag bij de gyn en die zei dat ik als het te erg werd een paracetamol mocht nemen. Dat heb ik vannacht ook gedaan. Het werd ietsje minder maar ik ben toch nog de halve nacht bezig geweest met het zuigen op dropjes en eten van waterijs.

Heeft iemand baby-vriendelijke tips tegen keelpijn?

IJsjes heb ik al geprobeerd en dat helpt zolang je het eet maar je kan niet de hele dag ijs eten.

Kamille thee drinken heb ik ook geprobeerd en dat verlicht een half uurtje.

Paracetamol verlicht wel maar het doet toch nog best pijn en ik wil het niet te vaak nemen.

Andere suggesties zijn welkom.

groetjes, Jane
 
Hoi Jane,
Als ik last heb van keelpijn gebruik ik wel eens Trachitol, dat zijn zuigtabletten tegen keelpijn, maar die heb ik nog niet in mijn zwangerschap hoeven gebruiken en weet ook niet of je die mag gebruiken. Je zou bij de apotheek kunnen vragen of dat kan, ik had al voor je op apotheek.nl gekeken, maar daar zag ik het niet bij staan. Je kan het proberen, bij mij werken ze goed.
Groetjes Daantje
 
In de bijsluiter van trachitol staat dat er over gebruik tijdens de zwangerschap niet voldoende bekend is. Ook ik had goede ervaringen met trachitol, maar heb vorige week maar fishermans friend gekocht.
Liever keelpijn dan afwijkingen!
Beterschap Jane!
 
veel hele zoete (met echte honing) thee, en veel water drinken. probeer vooral niet te hoesten. zodra het kriebelt weer flink smeren met zoete thee, en nat houden met veel vocht.
succes
 
Terug
Bovenaan