Keelpijn

Hi,

Wat klinkt dit onderwerp zielig :) Maar wie heeft er tips:
Loop al dagen te kuchen en heb flinke keelpijn. Voor het kuchen heb ik een neusspray, die mijn luchtwegen minder geirriteerd moet maken (maar dat heeft even nodig).
Normaal drink ik veel thee en eet ik veel dropjes als ik keelpijn heb, maar van thee en dropjes krijg ik nogal last van maagzuur.

Wie heeft er nog meer huis- tuin- en keukenmiddeltjes?

Heb dit ondwerp ook bij Zwanger Zijn geplaatst.

Gr. Tamara.

Misschien pepermunt eten?? Helpt ook meteen een beetje tegen de maagzuur.
Ook zou je eventueel wat echineaforce in kunnen nemen. Is tegen ontstekingen en helpt tegen de weerstand. Is een homeopatisch middel en kan dus totaal geen kwaad voor je baby.
Beterschap!!!

Groetjes marielle
( maart forum)

Hi,

Tja, honing lust ik niet en bij melk krijg ik last van slijmafzetting en ik hoest toch al zo erg. Daarbij gaan melk en ijzeropname niet samen, dus drink ik weinig melk.

Maar ik kreeg de tip om kamillethee te drinken. Die van Zonnatura is looizuur- en theinevrij en dus ook niet belastend voor de maag.

Echinea heb ik gebruikt aan het begin van de zwangerschap om mijn weerstand op te krikken, maar dat heeft niks geholpen, ben nu voor de tweede keer "ziek". Dus daar ben ik mee gestopt. Slik het liefst zo weinig mogelijk (ook als ik niet zwanger ben).

Gr. Tamara

Deze tip heb ik ook ooit van een verpleger gekregen, koud glas water ijsblokjes erin en kleine slokjes nemen. Dat verkoelt de keel en zorgt ook voor evt zwelling afname. En het ging niet om de hoeveelheid water, maar juist regelmatig een klein slokje.

Groetjes Pauline (maart forum)

Terug
Bovenaan