kei sneu

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het gaat dan wel niet over mijzelf maar over mijn zus en neefjes, maar moest het toch even kwijt. Mijn zus heeft twee zonen. Eentje van 6 en eentje van 4. Nu is bij die van 6 vastgesteld dat hij autisme heeft. Toen hij 4 was is hij wel naar de gewone school gegaan maar daar heeft hij het niet gered. Hij zit nu op speciaal onderwijs en daar doet hij het geweldig. Hij heeft het heel erg naar zijn zin. Ondertussen is mijn andere neefje 4 en mocht hij dus ook naar school. Hij zit daar sinds de zomervakantie maar nu blijkt dat het niet goed gaat. Vandaag wilde de juf en de intern begeleider een gesprek met haar en mijn zwager, en mijn zus vreest natuurlijk het ergste. Mijn neefje is in ieder geval erg druk en hij slaat andere kinderen. ik weet nog niet wat de uitslag is van het gesprek maar zou het zo sneu vinden als hij ook autisme zou blijken te hebben. Ze hoopt zo dat hij in ieder geval wel naar een "gewone" school kan. Nu zit autisme bij ons in de familie. Mijn zussen zijn een eeneiige tweeling. Mijn andere zus heeft ook 2 kinderen. Haar jongste vertoont nu hetzelfde gedrag als de oudste van mijn andere zus toen op die leeftijd had. Dus zij zit nu ook in de zenuwen en vraagt zich af of haar zoon misschien ook autisme heeft. Heel vervelend allemaal. Op dat soort momenten is het opeens niet zo erg om geadopteerd te zijn .
Maar ik hoop maar zo voor die meiden dat het allemaal goed is met hun kleine mannen en dat mijn neefje gewoon een beetje drukker is dan andere kindjes.

groetjes Linda

Hoi Linda,

Dat is erg vervelend.... Gelukkig heb je verschillende vormen en we hopen dan dat ze de milde vorm hebben! Toch?

groetjes Maris

Hoi Maris,

De oudste heeft asperger. Daarmee kun je wel gewoon functioneren in de samenleving maar vaak niet op school. Maar hij zou een gewone carriere kunnen krijgen. hij kon ook al volledig lezen toen hij 4 was. Hij is dus wel heel erg slim maar niet zo goed in contacten. Deze vorm zou mijn andere neefje niet hebben maar ze weet dus niet wat er wel met hem is. Ik hoop maar dat het allemaal meevalt

groetjes Linda

Hoi Linda,

Ik begrijp wel dat je je zorgen maakt om je neefje en je zus. Gelukkig heeft je oudste neefje het wel naar zijn zin op Speciaal Onderwijs. En inderdaad het heeft niks met intelligentie te maken. Kinderen krijgen daar vaak net iets meer aandacht en het onderwijs sluit bij hen persoonlijk meer aan. En wat is er nou belangrijker dan een fijne schooltijd hebben?
Ik hoop dat het gesprek op school goed verloopt.

Groetjes Babybelle
Ps: ik ben er

Hoi Linda,

Wel fijn dat hij het op school zo goed heeft! En speciale scholen kunnen zo goed zijn! Zie het aan mijn neefje, die zit ook op een speciale school en het is er zo leuk!
Hopelijk valt het bij je neefje ook mee en kan hij wel gewoon meedraaien!

groetjes Maris

Jemig Linda,

Ik wist helemaal niet dat het erfelijk kon zijn. Naar zeg!!

Bij het speciaal onderwijs zijn het vooral de kleinere klassen die zo voordelig werken!! Mijn oudste zit samen met 30 (!!!) andere kinderen in 1 klas, waarvan maar 9 meisjes. Dus die klas is DRUHUK!! Mijn zoon heeft ADHD, maar niet in zon mate dat hij vooralsnog niet naar het speciaal onderwijs moet. Ik zou het geen probleem vinden, maar wat ik vaak jammer vind is dat sommige mensen denken dat je dan ook gelijk compleet achterlijk bent, terwijl het vaak kinderen zijn met een kleine beperking, die niet dom zijn, maar gewoon niet mee kunnen komen in die supergrote klassen van nu.

Ik heb liever dat mijn kind het naar zijn zin heeft op school, en een kind wat niet mee kan komen heeft het denk ik niet naar zijn zin op school!!

Hoi meiden,

Nou heb mijn zus ondertussen gesproken. Ze heeft de intern begeleidster gesproken en mijn neefje toont iets afwijkend gedrag maar nog niets schokkends. Hij kan dus voorlopig gewoon lekker op school blijven. Mijn zus heeft hem al wel aangemeld voor autisme onderzoek want de wachtlijsten daarvoor zijn zo ontzettend lang. Maar zijn gedrag is wel heel anders dan dat van mijn broer. Mocht hij later alsnog naar het speciaal onderwijs moeten dan heeft mijn zus daar op aich ook helemaal geen problemen mee. Ze wilt gewoon dat de kinderen gelukkig zijn en op de best mogelijke plek zitten. Maar ik denk dat elke ouder het het fijnst vindt als zijn kind gewoon niets mankeert. Voorlopig gaan ze dus gewoon zo door en blijft hij gewoon op school. Hij is wel iets drukker dan andere kinderen maar die heb je natuurlijk altijd. En dan zal ook moeten blijken wat er uit de test komt maar ze hoeven ook niet met elke vorm van autisme naar speciaal onderwijs

groetjes Linda

Terug
Bovenaan