Keiharde poep...

We zijn voor Charlotte overgegaan op de Comfort, omdat ze hier dus last van heeft. Maar...het lijkt niet echt te helpen en ik vind het heel zielig.
Iemand een andere tip? Ik heb al Laxo geprobeerd, maar daar reageren haar darmpjes weer heel heftig op.

Groetjes Babybelle

JA ik heb een tip. Wij hebben bij allebei de kids obstipatieproblemen gehad. Mette heeft er nog last van. (ik zelf ook dus we weten van wie ze het hebben).
Laxo zijn ook wij mee gestopt want die krampen zijn erg zielig idd. Voeding haalde hier ook niks uit.

Bel je huisarts en vraag om Forlax Junior!!! Het is officieel vanaf 6 maanden maar van onze kinderarts in het wilhelmina kinderziekenhuis mochten ze het al veel eerder want kwaad kan het niet. Het maakt de poep week zodat het er weer uit kan. Lucht enorm op! Mette gebruikt nog steeds iedere dag 2 zakjes omdat ze anders vastloopt. Volgens de kinderarts geen enkel probleem omdat sommige kinderen dit nu eenmaal hebben. Groeien ze vanzelf overheen. Als ze onder de 6 maanden zijn begin je met een half zakje en hoog je indien nodig op tot max. 1 zakje per dag. Helpt gegarandeerd! Doe je gewoon door de fles! Als de fles niet helemaal leeg gaat dan is het handig om het door 100 cc te doen en daarna de fles weer aan te vullen met de rest van de voeding.
Ik wil ook best een paar zakjes opsturen als je haast hebt. Laat maar weten!

gr.Ing

Hey bedankt Ing! Ik ga het vragen bij de huisarts en dan vertel ik er jouw ervaring bij en dat je het wel al eerder mocht gebruiken enzo. Maar had Mette echt iedere dag van die harde poep of ook wel eens anders? Hier is er na de keiharde poep meestal ontstoppingsdiarree (zo noemen ze dat bij het CB). Dat vind ik dus best verwarrend. Maar goed is het in ieder geval niet.

Bedankt voor de tip!
En Mariska, Charlotte mag nog geen fruit of groente, pas vanaf 6 maanden, omdat Isabelle erg veel last heeft van eczeem.

Groetjes Babybelle

We mochten het eerder gebruiken van de kinderarts van het WKZ! Mevrouw Timmer(s) heet ze mocht hij willen weten wie het was.

Mette had iedere dag last. Die ging op een gegeven moment een week niet meer en kermde het uit van de pijn. Die diarriee komt als ze helemaal verstopt zitten. Dan wordt de poep die achter de harde klont zit dun om erlangs te kunnen. Dan weet je dus dat het echt mis is. Dat hadden ze hier ook.

Wij mochten wegens koemelkallergie bij Mette ook niet eerder als 6 maanden aan de groente (uitslag over haar hele lijfje bleek daarvan te komen) dus de Forlax was voor ons echt een geweldige oplossing.

Het is echt een heel zacht middeltje. Heeft geen gevolgen voor de darmpjes (ik ben enorm precies in dat soort dingen dus heb het allemaal gevraagd).

Er zijn 2 soorten forlax en je moet de junior 4 gram hebben. Hoe oud is Charlotte nu precies?

gr.Ing

Terug
Bovenaan