Keizersnede en weer zwanger

Ha allen,

Ik ben de zeer gelukkige mama van een prachtige dochter van bijna 7 maanden (geboren met een keizersnede). Deze ochtend getest en wat ik vermoedde blijkt waar: ik ben weer in verwachting!! Aangezien de 1e lang op zich liet wachten is dit veel sneller dan verwacht. Mijn vraag aan jullie: de gynaecoloog zei me dat het niet uitmaakte als ik snel na de keizersnede weer in verwachting zou raken. Van mensen om me heen hoor ik verhalen dat er een jaar tussen zou moeten zitten. Weet iemand uit ervaring hier meer van?? Groet, N

hallo van harte gefeliciteerd.
het klopt dat je ongv een jaar je lichaam het beste kan laten ontzwangeren,zelf heb ik een dochter van 10 en halve mnd (wel een gewone bevalling)en raakte ik weer zwanger toen ze 4 en halve mnd oud was.
het enige wat ik merk is dat mijn lichaam meer rust nodig heeft dan mijn vorige zwangerschap.
het maakt niets uit dat je snel weer zwanger bend geworden of je nou een keizersnede gehad hebd of niet,je merkt het misschien meer aan je lichaam.
geniet er maar van.
groet 25 weken

Mijn gynaecoloog zei ook dat een half jaar voldoende is voor herstel van de wond. 13 maanden later bleek ik ook weer zwanger te zijn. Ik heb af en toe alleen wat een trekkerig gevoel rond het litteken en over een eventuele volgende keizersnede is niet gesproken. Succes met de zwangerschap!

Terug
Bovenaan