Keizersnede gehad, pijn in buik (Help tips)

Mijn bevalling was heftig. Het liep niet zoals het zou moeten lopen. Gelukkig maakt onze meid het goed.
Tijdens de bevalling besloot ze met haar hoofd te draaien. Ik kon haar niet goed eruit krijgen.
Daarom besloten ze het met een vacium pomp te proberen. Helaas lukte dat niet dus besloten ze dat het een keizersnee zou worden. De bevalling duurde 25 uur.
Onze meid moest voor de zekerheid 3 dgn apart liggen en ze ondekte na de 3de dag een ruis in het hart. Dus echt rustig bijkomen van operatie lukte dus niet. Ik wilde zoveel mogelijk bij mijn meis zijn en kon niet rustig op bed liggen.Ze is 10 april geboren (nu 3 wk oud).
Ik kan helaas nog niet veel.Mijn buik voelt nog gevoelig en beetje beurs
Vorige week kreeg ik 's avonds een buikpijn aanval. Boven in mijn buik (maag). 's nachts bij koninginnedag kreeg ik het weer en uur geleden weer. Het doet zo'n pijn. Duurt ongeveer 5 a 10 minuten. Mijn vraag is eigenlijk... wie herkent dit?
Doe ik dan teveel? Of kan er een ontsteking zitten?
Ik vind het best wel eng.
De dokter komt vanmiddag. Hopen dat hij meer weten.
Zo .... ik moest het effe kwijt.
Hoop dat iemand mij kan geruststellen.
x

Hoi Mieka,

Ik heb ook een zware bevalling gehad uiteindelijk een spoedkeizersnede. Dit is nu 6 maanden geleden en heb nog steeds heel veel last van pijnen dan weer bij m'n maag dan weer wat meer naar onder in mijn buik.
Mijn darmen voel ik nog steeds op en neer gaan.
Deze pijn trekt ook erg door naar mijn rug! Ben verschillende keren naar de huisarts geweest maar buiten dat mijn darmen erg van streek zijn zit is alles verder goed in mijn buik, en moet ik toch geduldig afwachten van hem want het is nu eenmaal een zware buikoperatie. Maar ik kan natuurlijk niet beoordelen wat het bij jou is..Suc6 vanmiddag!

Groetjes Ils

Hoi Mieka,

Mijn eerste bevalling lijkt erg op die van jou. Alleen bij mij was het probleem dat mijn bekken te smal was, maar verder heel erg hetzelfde. Ook eerst zelf bezig, vacuum en daarna keizersnede.
Het heeft toen 4 weken geduurd voor ik weer een klein stukje kon wandelen. En dan nog een beetje krom lopend. Heb veel pijn gehad toen. Heb ook in mijn kraambed nog een fikse blaasontsteking gehad. Herstellen duurde echt heel lang vond ik.
'Gelukkig' heeft mijn daohctertje maar 24 uur aan de hartbewaking gelegen (ivm hartritmestoornis die ze in mijn buik had) en was ze daarna bij mij.
Ik weet hoe zwaar het is om na een keizersnede steeds te moeten heen en weren naar de (kinder)zuigelingen afdeling waar je baby ligt. Want mijn 3de (nu bijna 12 weken) had een slechte start bij de geboorte (geplande keizersnede) en heeft 4 dagen op de zuigelingenafdeling gelegen. Heb na deze keizersnede veel meer pijn gehad dan na de 2de keizersnede. Mede omdat ik niet voldoende rust kon nemen omdat ik zoveel mogelijk bij mijn jochie wilde zijn.

Zoals Ils zegt, klinkt het ook alsof jouw darmen liggen te vervelen.
Ik heb dat dit keer ook heel erg gehad.
Ik kreeg het idee (gevoel) dat mijn darmen verkleefd waren ofzo (dit omdat mijn buik erg verkleefd was van de vorige 2 keizersneden). Het heeft echt een poos geduurd, maar nu heb ik er geen last meer van gelukkig.

Sterkte met opknappen!

Groetjes Suus

Hoi,
ik herken jou klachten. Bij mij was het altijd een teken dat ik teveel had gedaan. Bij de 1e heeft het 9 maanden geduurd voordat ik er helemaal vanaf was (heb wel in die tijd het hardlopen weer opgebouwd, dus die laatste paar maanden had ik last als ik te ver had gelopen). Bij de 2e heb ik bewust heeel rustig aan gedaan, 6 weken kraamhulp in huis en niet hardgelopen tot na 6 maanden. En toen had ik geen last.

Terug
Bovenaan