Keizersnede litteken en "overtijd"

Wie weet dit heel toevallig?

Bij mijn eerste zwangerschap is mijn zoontje gehaald d.m.v. een keizersnede. Hij lag namelijk in een stuit.

Nu ben ik zwanger van nummer twee en moet ik zowiezo in het ziekenhuis bevallen.

Wat ik me echter afvraag is of ik uberhaupt over mijn uitgerekende datum mag gaan ( niet dat ik dat van plan ben natuurlijk, maar heel veel invloed heb ik nou ook weer niet :) ). Dit in verband met de spanning die op het litteken komt te staan.

Zie mijn verloskundige pas weer over twee weken..

Hoi mama van S,

Volgens mij is dat per persoon afhankelijk en moet je dit echt met je vk of gyn overleggen. Bij mij kan het prima is mij gezegd, maar mijn keizersnede is alweer 7 jaar terug. Ik ga deze keer wel weer proberen om vaginaal te bevallen, maar als het een keizersnede moet worden vind ik dat ook prima.

Greetz Esz

Hoi mama van S,

Ik denk echt dat dat verschilt per persoon. Bij mij is het geen probleem volgens de vk en de gyn, maar mijn keizersnede is alweer 7 jaar geleden. Ik mag nu ook gewoon vaginaal bevallen, ook dat is geen probleem. Als ik weer zo'n groot kindje krijg (9 pond) als de eerste keer laten ze me niet meer zo lang doorlopen als toen (42 wk + 1 dag) dan gaan ze me met 38/39 weken inleiden of in het uiterste geval een keizersnede geven.
Mag je de vk tussendoor niet bellen voor informatie?

Greetz esz

Mijn zoontje is nu 13 maanden en ik ben 17 weken zwanger. Laten we maar zeggen dat vruchtbaarheid hier niet echt een probleem is, deze tweede tijger was ook niet helemaal gepland maar wel van harte welkom!

Goed idee, ga maandag maar even de verloskundige bellen. Ben toch wel nieuwsgierig.

Zelf ga ik ook proberen om vaginaal te bevallen, maar niet kosten wat het kost.

Heb zelf een litteken van mijn navel naar beneden lopen sinds 13 april, nog geen 4 maanden later was ik zwanger...Gyn zegt dat het geen kwaad kan, litteken zal er alleen niet mooier van worden...Heb wel een trekkerig gevoel bij het 'aansnijpunt' net onder mijn navel, maar ik moet de Dermatix creme gewoon blijven smeren.

Heb geen idee of ze je eerder helpen...de huid vangt het volgens mij allemaal op!

Hey! Je mag gewoon overtijd lopen hoor! Ik was na 7 maanden weer zwanger na mn keizersnede en heb niks gehoord over dat het niet zou mogen. Liep zelf bij de 2de bijna 2 weken overtijd!

Terug
Bovenaan