Keizersnede, mag mijn partner s nachts in het ziekenhuis zijn?

<p>Vandaag heb ik mijn keizersnede gepland voor over 2 weekjes.. </p><p>Wat ik vergeten ben om te vragen: Hoe zit het met mijn partner tijdens de nachten dat ik nog in het ziekenhuis moet blijven? Kan hij s nachts ook blijven en bij mij op de kamer slapen/helpen met de baby, of mag dit niet en moet hij s nachts naar huis?</p><p>Wie o wie kan mij vertellen hoe dit werkt?</p>

Hij mag blijven hoor! In mijn geval waren er familiekamers. Misschien verschilt het per ziekenhuis maar ik heb nog nooit gehoord dat de vader naar huis moet..

Verschilt per ziekenhuis. Maar als er plek is mag hij vaak blijven (tegen betaling).Gek dat ze dat niet vertelt hebben. 

Verschilt per ziekenhuis idd. Maar ga er vanuit dat dat gewoon kan hoor!
Mijn vliezen waren met 36 week gebroken en ik moest toen ook de hele week in het ziekenhuis blijven. Vriend mocht toen gewoon overnachten (niet tegen betaling) Hij kreeg zelfs nog ontbijt, lunch en avondeten was wel voor zijn eigen rekening. 
Hij sliep toen op een stretcher. 

Mijn keizersnede is ook gepland voor over 2 weken en mij is verteld dat m’n partner ook mag blijven slapen. Verschilt als ik het zo lees idd misschien per ziekenhuis. Volgens mij is het bij mij niet tegen betaling.

Mijn partner mocht ook blijven slapen na de geboorte. Op een kleine slaapbank. Ontbijt en lunch inbegrepen. Avondeten tegen betaling.
Bel ze anders nog even op morgen. Dan weet je het zeker.

Per ziekenhuis verschillen de regelingen, ik zou gewoon even bellen of checken op de site van het ziekenhuis. Waar ik ben bevallen waren alle kamers voorzien van een bedbank waarop een partner kon blijven slapen, lakens en dekens werden door het ziekenhuis geregeld, enige regels waren dat de man een pyjama aan moest en dat na 8 uur het bed was opgeruimd. Mijn man kon vouchers kopen voor maaltijden, dit was niet verplicht, hij kon ook zelf eten meenemen en bewaren on koelkast/opwarmen in magnetron of eten halen in het restaurant van het ziekenhuis. Was echt top geregeld! k

Terug
Bovenaan