<p>Hallo allemaal, Ik ben voor de 5de keer zwanger en heb het geluk gehad al mijn 4 kinderen op de normale manier te mogen krijgen. Allen vlotte en goede bevallingen. Dit 5de wondertje was een verassing. Door mijn laatste zh opname en vele medicatie was ik blijkbaar niet meer veilig en ben ik zwanger geworden. Echter is er heel wat veranderd in mijn leven. Ik heb ms en deze zwangerschap is puur afzien al 8 maanden. Zoveel complicaties. Ik werd zwanger na 2 jaar veel bedlegerig te zijn, erg verzwakt, vele aanvallen waardoor nog meer spierafbraak. Ook mag ik geen medicatie nu wat de zenuwpijn niet ten goede komt. Daar bovenop nog nierstuwing en weer een opname verder... Het lijkt een gebed zonder end te zijn. Zo overtuigd dat ik altijd was in mijn eigen oerkracht zo weinig vertrouwen als dat ik nu heb in mijn falende lichaam. Ik weet niet zeker of ik de kracht nog heb een kind eruit te krijgen zeker omdat mijn spierverzwakking vanaf de middel naar onderen is. Aan de andere kant denk ik soms, ik heb het al 4x gedaan dus ja. Ik weet wat erbij komt kijken maar dat was met een lichaam die nog 100% functioneerde. Ik kan totaal geen beslissing maken in deze, de hele zwangerschap twijfel ik al over alles. Genieten en een roze wolk zat er sowieso niet bij. Nu moet ik kiezen of ik het risico ga nemen om normaal te bevallen en met grote pech of complicaties ik uitgeput en met een onbestuurbaar lichaam vast loop in de verloskamer of dat ik een keizersnede neem uit voorzorg. Mijn man koos direct het laatste. Hij wil geen risico's voor mij niet en ons kindje niet. Ik begrijp zijn keuze maar een keizersnede beangstigd mij toch ook wel. Het is en blijft een operatie. Het herstel duurt ook langer daar waar ik bij de anderen al binnen een uurtje onder de douche stond. Ik weet dat mijn lichaam erg verzwakt is de afgelopen 2 jaar maar ik weet me echt geen raad. Wat is wijsheid ? Wie weet beval ik wel heel gemakkelijk. De laatste lag er binnen een uur. Liep sowieso al 2 weken lsng met 6 cm ontsluiting gratis gekregen zonder een wee.. hoe meer ik er kreeg des te sneller het ging. Van begin tot het eind een uur en alleen maar omdat ze me zeiden te stoppen met persen omdat ik haar anders zou lanceren. Ik wil niet uitgeput eindigen en met spoed afgevoerd worden voor een ks en onder narcose komen en alles missen. Met die gedachte zou ik dus uit voorzorg een ks kiezen. Maar ergens denk ik het ook nog prima een keer zelf te kunnen na 4x . Maar als ik bekijk dat ik bij de andere allemaal probleemloos 42 weken zwanger rondliep en zie hoe ik er deze zwangerschap aan toe ben dan is daar weer de twijfel. Weet gewoon echt niet wat wijsheid is in deze... Wat zouden jullie doen? Ben benieuwd naar andermans inzichten en wat je zou kiezen. Dankjewel alvast.</p>