keizersnede: ruggeprik of narcose

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik krijg 19 januari een geplande keizersnede. Mijn eerste is ook middels een kz geboren. Maar dan met een ruggeprik. Dat is toen niet helemaal goed gegaan omdat ik erg ging hyperventileren. Nu denk ik erover om onder algehele narcose te gaan. Ik ben benieuwd of mensen dit ook hebben gehad en hoe dat is gegaan, vind het best eng.

Gr. Jeannette
36.6 wk

Hallo,

Ik heb geen ervaring met een keizersnee, maar algehele narcose lijkt me eerlijk gezegd niets. Dan krijg je helemaal niets mee van de bevalling en zie je je kindje ook niet 'verschijnen' zal ik maar zeggen. Je hebt natuurlijk ook geen prettige ervaringen met de ruggeprik, dus ik begrijp wel dat je het overweegt, maar ik denk dat ik toch voor de ruggeprik zou gaan. Voor mij makkelijk praten natuurlijk, want ik sta niet voor de keuze!
Succes ermee!

Groetjes, Margje

hoi,
ik kan er wel over mee praten heb nl 3 keer een keizersnee gehad en we zijn nu in de race voor een vierde moppie als het lukt,ik heb 1 keer algehele narcose gehad,2x ruggeprik waarvan 1x (de laatste) op een geplande datum.de algehele narcose is niet erg,ze doen het vrij licht zodat je heel snel weer bij bent.nadeel is dat je de geboorte niet meemaakt maar zeg eerlijk als je een ruggeprik krijgt dan zie de kleine ook maar heel even want dan gaat hij heel snel weer weg omdat ze aan het hechten zijn en een ander nadeel is dat ik er erg misselijk van was daarna.nou ja en bij de laatste keer (ik denk dat dat meer op jouw verhaal komt)was het een geplande keizersnee en ja dat is toch heel anders,je komt bij wijze van huppelend het ziekenhuis in zonder weeen en dat maakt het zetten van de prik ook makkelijker,de eerste keer dat ik een ruggeprik kreeg vond ik het doodeng(ben niet zo van prikken in de rug)en niet echt geweldig omdat ik toen volop weeen had duurde het voor mijn gevoel uren voordat hij erin zat.bij de laatste heb ik ook getwijfeld of dat ik toch weer alg narcose deed of ruggeprik(mocht zelf van de gyn kiezen) en toch uiteindelijk ruggeprik gekozen en nu ben ik er blij mee want een ruggeprik op die manier zetten(zonder weeen) is echt anders en zo gebeurd,niet dat ik niet zenuwachtig was hoor maar het is me echt meegevallen,ook ga je fit het ziekenhuis in dus herstel is ook beter,ik heb dan toch de bevalling meegemaakt maar het  leuke was dat ik doordat je uitgerust bent ook gewoon grapjes lag te maken met de gyn.en was het voor mij een topervaring die laatste keer.dus mijn advies zou zijn ruggeprik maar ik sta niet in jouw schoenen en ik zou het ook normaal vinden als je voor een alg narcose koos,ik weet niet hoe erg je er tegen op zie natuurlijk.maar nogmaals ik zag het ook niet zitten ,maar een ruggeprik zonder weeen is echt heeel anders dan met! in ieder geval heel veel succes en een super bevalling toegewenst!!!!groetjes romy

Ik ben bij de eerste bevallen onder algehele narcose omdat de ruggeprik misging. Ik raakte van boven verlamt ipv aan de onder kant en moest direct aand e beademing. Omdat ik in paniek raakte hebben ze me weggemaakt. Het was overigens ook een spoedkeizersnede.

Tja mijn kind is ondertussen al weer ruim 8 jaar, en weet je als het kind er maar uitkomt denk ik maar. Heb er later ook niet zoveel meer bij stil gestaan.

Succes met je keuze

Miep

Hallo,

Mijn eerste ks was een groot drama, voelde nog erg veel pijn.

Heb daarom bij de 2e een erg goed gesprek gehad met de anestesist, deze heeft mij alles precies uitgelegd. Voor de ks, opnieuw, mij steeds laten weten wat er gebeurde
Heb niets gevoeld en ben heel rustig gebleven.

Misschien een tip?

Succes

Terug
Bovenaan