Keizersnede wond is open gegaan

Hallo,

Even een vraag of iemand dit bekend voorkomt.

Ruim 2 weken geleden heb ik een keizersnede gehad. Toen ik naar huis ging was de wond bijna dicht en zijn er 3 kleine pleisters opgeplakt. Deze heeft de verloskundige eraf gehaald en sinds die tijd (nu 8 dagen) is de wond aan het bloeden op die plekken. Sinds vanmiddag is het erger geworden en is de wond nog verder open.

Is dit normaal? Vrijdag is het 3 weken geleden, ik zou denken dat de wond dan ondertussen dicht had kunnen zijn.

Groetjes,
Eveline

Hi Eveline,

Het is niet normaal dat de wond van de keizersnede blijft bloeden. Ik zou even contact op nemen met je huisarts of gyn. Ik heb zelf 3 maanden terug ook een keizersnede gehad en de wond was na 4 dage dicht en is dicht gebleven. Dat hoort ook zo.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara
Mama van Cas (16-04-2007)

Hoi

Ik heb 5 weken geleden een ks gehad en bij mij is de wond ook helemaal dicht, ik had wel veel meer hele kleine hechtpleisters (een stuk of tien) en die heb ik er zelf onder de douche na een week of 2-3 afgehaald...durfde niet eerder.
Maar na 2 weken moet de wond aan de buitenkant helemaal dicht zijn, dus ff bellen voor de zekerheid.

Groetjes Inga

Hey,

Ik heb 6 weken geleden een keizersnede gehad, na 4 dagen werden bij mij de nietjes verwijderd. Het laatste stukje van de wond was niet helemaal gesloten. De arts heeft er toen niets aangedaan, alleen als er bloed of pus uit zou komen moest ik bellen.
Bij mij is er geen bloed of pus uitgekomen en is vanzelf mooi dicht gegaan.

Dus bel de huisarts/verloskundige!!
Groetjes
Marieke

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Het lijkt nu wat minder te bloeden. En de verloskundige heeft ernaar gekeken. Het ziet er verder wel goed uit volgens haar.

Als het volgende week nog niet dicht is moet ik even op controle in het zhs.
Maar hopelijk hoeft dat niet en gaat het nu eindelijk dicht.

Groetjes,
Eveline

Terug
Bovenaan