Keizersnede

<p>hoi!</p><p>19 December is mijn zoontje ter wereld gekomen via een keizersnede. De bevalling was al 31 uur bezig en ik zat nog steeds op 5 cm ontsluiting. Ook reageerde onze kleine erg heftig op de weeën waardoor ze uiteindelijk voor een keizersnede zijn gegaan. Was ik wel blij mee want had geen energie meer. Nu is dat een paar dagen geleden en heb al een klein beetje onlasting gehad. Alleen is het probleem nu dat ik erg nodig moet maar kan geen kracht zetten door de buikwond? heeft iemand tips waardoor het wel zou kunnen lukken? Of hoelang het duurt voor je je buik daar weer een beetje voor kan gebruiken? </p>

Hoi hoiik heb bij mijn eerste ook een ks gehad en het duurde zeker wel 3 weken voor dat ik weer een beetje mobiel was. Je kan roosvicee lacto drinken of van die zakjes die je bij de apotheek kan krijgen om je ontlasting wat dunner te maken. Die mag je ook bij bv gebruiken. Verder kan je je houding op de Wc wat veranderen als je moet dan komt het soms vanzelf en vooral goed ontspannen! Sterkte 

Ja houding is heel belangrijk: krukje onder je voeten, gaan zitten met een bolle rug. Ik had na mn keizersnede nog een aantal weken moeite, maar wanneer ik veel water drink gaat het sowieso makkelijker.

Veel water drinken , vezels eten ,pruimen of roosvicee laxo. Op het toilet ontspannen gaan zitten als je aandrang hebt. En niet te veel druk zetten. 

Veel water drinken , vezels eten ,pruimen of roosvicee laxo. Op het toilet ontspannen gaan zitten als je aandrang hebt. En niet te veel druk zetten. 

Ik heb toen van die zaakjes gekregen.. het is ook een beetje eng om “kracht” te zetten verder kon ik met een weekje al wel weer wat doen.. natuurlijk niet tillen enzo maar achter de wagen lopen ging prima 

Als je voelt dat je ontlasting er zit maar je kan logisch nu geen kracht zetten dan zou ik een klysma zetten. Zo komt het laatste gedeelte van je endeldarm makkelijk leeg zodat ie niet hoeft te persen. En als " onderhoud" inderdaad iets van laxo of lactulose tijdelijk nemen. Van harte gefeliciteerd met kleintje 

Yen eerste gegeliciteerd met jullue zoontje.Is hier alweer 3,5 jaar geleden.  Bij mij ook drama qua obstipatie en pijn aan wond bij persen na kz. Idd veel vocht. Bovenstaande hielp bij mij niet. Wat bij mij geweldig werkte waren de zakjes movicolon dat 2 wkn gebruikt. Daarna liep t vanzelf weer goed. Groetjes nvn 

Terug
Bovenaan