Keizersnede

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Omdat mijn vorige bevalling nog al heftig verliep, begin ik het nu wel benauwd te krijgen, aangezien er binnenkort weer een aan komt..!
Mijn zoon was groot... zat klem... en is er echt uitgetrokken. Ik vond het een vreselijke ervaring. Ik moet nu met 36 week naar de gyn door dat de vorige bevalling zo slecht verliep. Nu blijkt    deze baby   ook al erg groot. Nu is mijn vraag... Zijn er meer mensen   met zo'n soort ervaring en die bij de volgende bevalling een keizersnede kreeg? Op eigen vezoek of op aanraden van de gyn? Ik weet dat een keizersnede ook niet niets is, maar zo'n bevalling als de vorige keer... daar pas ik voor!

hoi hoi
ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij mij werdt later verteld als het 2 minuten langer had geduurt ik geen kindje meer had gehad....
daar ben ik echt van geschrokken!
mijn gyn vertelde al voor ik zwanger was dat zij het liever niet nog eens op de natuurlijke manier wilde doen maar de volgende keer zou ik een keizersnee krijgen ik ben nu 31 weken en krijg met 39 weken een keizersnee ik moet je eerlijk zeggen ik ben echt heel bang ....
maar nogmaals het risico? nee!!!
groetjes sandra

Lieve allebei eigenlijk....

graag wil ik reageren op jullie vragen/verhalen. Ook ik behoorde augustus 2006 helaas tot de groep die het even erg minder troffen tijdens de bevalling. Ons mannetje bleef op de laatste persweeen steken en de gyneacoloog wilde er tegenaan met ruggeprik, extra wee-opwekkers, knippen en trekken, en daarna waarschijnlijk veel hechten?? Dus ik heb al mijn kracht en moed (ben echt heel bang voor chirurgenwerk) maar heb gesmeekt om een keizersnede. En die kreeg ik.

Toevallig vanmiddag gesprek gehad met gyneacoloog en die zei ook nog dat het de beste beslissing was die op dat moment genomen werd. Ondanks dat ik op een haar na een dikke 36 uur weeen heb gehad, en in de laatste 5 minuten alsnog ben geopereerd. Als ze inderdaad waren gaan trekken was de kans groot geweest dat ik alsnog in de OK was belandt om alles heel te krijgen. En wat voor schade zou Tom dan gehad hebben van al het trekken, want hij zat echt muur vast. Hij zelfs lastig uit mijn buik te krijgen.

De gyneacoloog zei gelijk; bij een eventuele volgende zwangerschap gelijk met 39 weken een geplande keizersnede. Geen gedoe meer met weeen en lastige bevallingen. Heerlijk.

De keizersnede vond ik vergeleken bij  bevallen een appeltje/eitje. Daarna heb je natuurlijk wel langer herstel; neem jezelf daarbij ook echt in acht. Dan genees je ook sneller. En al dat geleuter van; dan heb je het niet zelf gedaan kun je gelijk overboord gooien. Als ik eerder een keizersnede had gehad dan was ikzelf geestelijk ook wat vrolijker uit de bevalling gekomen verwacht ik....

Dus zie je het echt niet zitten; eerlijk over praten met je gyneacoloog  Anders wil je "normale" bevalling ook niet vlotten. Voor mij is het echt een opluchting dat ik bij de 2e een keizersnede krijg.... kon die gyneacoloog terplekke wel zoenen vanmiddag!!!
Dus nu vrolijk verder klussen!!!!

Heel veel liefs en wijsheid toegewenst!!!!

XXX

hoi dames,

klinkt bekend. Mijn tweede zoontje zat ook klem tijdens de bevalling en heeft aan het hele gebeuren en gedeeltelijk verlamde arm over gehouden (erbse parese). En nu dus zwanger van de derde en zodra de test positief was, hier de grote vraag, hoe gaat deze baby eruit komen?

Ik heb een paar weken geleden de gynacoloog gesproken en ik mag zelf kiezen. Dat maakt het niet echt makkelijker, want de laatste bevalling was binnen 2 uur klaar en een keizersnede lijkt me echt eng, maarja ik wil geen risico nemen met dit kindje. Dus inderdaad ook een geplande keizersnede met 39 weken omdat het risico op herhaling te groot is. Ik zie er nu al tegen op, doe liever een gewone bevalling, maarja de veiligheid gaat natuurlijk altijd voor.

Succes met een beslissing nemen en je gesprek bij de gyn

groetjes babymama

Terug
Bovenaan