Keizersnede

Helaas ligt mijn baby dwars en is er een keiersnede noodzakelijk.
Wie heeft er een kiezesnede ondergaan? Zo ja heb ik een paar vraagjes:

Vraagje:
* Hoe lang duurt het herstel bij jou?
* Lukte het om borstvoedig te geven?
* Had je na de ingreep ook gewoon een aantal wekenbloedverlies (hetzelfde als na een gewone bevalling)

Alvast hartelijk dank voor je antwoord!

Hallo!
Ik begrijp dat je het jammer vindt om via een keizersnede moet gaan bevallen.
Zelf ben ik 29-11-06 via een spoedkeizersnede bevallen. De bevalling vorderde niet en op een gegeven moment was er haast bij. Gelukkig hoefde ik niet onder algehele narcose en heb ik alles mogen meemaken en was het uiteindelijk een prachtige bevalling.
Maar goed ik zal je vragen proberen te beantwoorden;
Ik was vrij snel weer hersteld. Met dag 2 liep ik op, nog wel wat krakkemikkig, maar ja het is dan ook een vrij zware buikoperatie. De pijn aan mijn buik is me alles meegevallen! Je hebt ook wel een grote wilskracht op  dat moment want je wilt zo snel mogelijk zelf voor je kindje zorgen. Maar luister goed naar de adviezen die je krijgt omtrent tillen enz. En vooral naar je eigen lichaam! Als je te snel teveel gaat doen, heb je jezelf er mee!
Ik heb prima borstvoeding kunnen geven, meteen na de bevalling en ik mijn kindje op de afdeling bij me kreeg heb ik hem aangelegd, het duurde natuurlijk net als bij iedereen een paar dagen voordat het goed op gang kwam, maar het lukte!
En wat betreft het bloedverlies, in mijn geval was dat een paar weken, net als (wat ik begrepen heb) bij een normale bevalling!
Ik wens je heel veel succes en sterkte alvast!
En geniet ook van alles hoor!
Groetjes van Bloem

Terug
Bovenaan